اختصاص 3 ميليارد ريال اعتبار به حوزه فرهنگ جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/53404
ساعت 12:24 شنبه 30 شهريور 1398
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از امضای تفاهم نامه حمايت از فعاليت هاي فرهنگي جزيره قشم با اعتباری بالغ بر 3 ميليارد ريال با معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری گفت: اين تفاهم نامه به منظور تمركز زدايي از معاونت امور فرهنگي کشور و گسترش فعاليت هاي فرهنگي در سراسر مناطق ایران از جمله جزیره قشم، بین معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي کشور و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي منطقه آزاد قشم منعقد شده است.
کمساری، هدف اصلی این اقدام را، اشاعه فرهنگ كتاب و كتابخواني و ساير امور فرهنگي عنوان کرد و افزود: تفاهم نامه مذكور همطراز تفاهم نامه های منعقد شده در ساير مراكز استان ها بوده و بر تفويض اختيار صورت گرفته به این اداره کل، تاکید دارد.
به گفته وی، فعاليت هاي فرهنگي اين منطقه بر اساس تفویض اختیاری که از سال 1391 عملیاتی شده، مستقل بوده و طي سال هاي اخير، علاوه بر توسعه  فرهنگي ثمرات بسیاری داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد:  انگیزه بخشی و ارتقاء فعالیت های اصحاب فرهنگ و هنر، تشكيل انجمن هاي  مستقل فرهنگي هنري، اهداي ساليانه بالغ بر دو ميليارد ريال كتاب به كتابخانه هاي عمومي و مراكز فرهنگي هنري، برگزاري كارگاه هاي آموزشي در رشته هاي مختلف فرهنگي هنري، حمايت از طرح هاي فرهنگي مناطق مرز نشين و برپايي نمايشگاه ها و جشنواره هاي فرهنگي ـ هنري از جمله این دستاوردها می باشد.
گفتنی است، برپایی نمايشگاه های قرآن كريم، نمايشگاه كتاب ناشران، جشنواره هاي تئاتر ساحلي، استاني و منطقه اي، نشست هاي فرهنگي و ادبي، بزرگداشت مفاخر و دوره هاي انتخاب كتاب سال که به صورت مناسبتی و سالیانه در جزیره برگزار می شود، بخش کوچکی از نتایج حاصل از تفویض اختیار صورت گرفته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم ، طی چند سال گذشته بوده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو