جشنواره مونسون چابهار و استقبال خوب مردم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/53007
ساعت 11:11 دوشنبه 28 مرداد 1398
جشنواره مونسون در منطقه آزاد چابهار همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه عرضه کالاهای متنوع با استقبال مردم روبه‌رو شد.

به گزارش فرینا، همزمان با جشنواره تابستانی مونسون و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور در نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار، به‌طور مشترک روز فرهنگ و هنر شهرستان‌های نیکشهر، سراوان، قصرقند و سرباز نیز برگزار شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امسال جشنواره مونسون متفاوت و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد و مورد استقبال خوب علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر منطقه قرار گرفت.
محمداکبر چاکرزهی افزود: اجرای دهل و سرنا قصرقند رقص دو چاپی به‌عنوان هنر موسیقی این شهرستان از جمله برنامه‌های شاد این رویداد فرهنگی هنری بود.
چاکرزهی بیان کرد: آداب، رسوم و باور شهرستان نیکشهر با اجرای موسیقی پیرپتر، برنامه‌های شاد کمدی، اجرای مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز برای خانواده‌ها، اجرای موسیقی سنتی و پاپ و تجلیل از پیشکسوتان هنری باهدف حمایت و پاس‌داشت از خدمات آنان نیز در طول این برنامه انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین همزمان با جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار و نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور روز فرهنگ و هنر شهرستان سراوان نیز برگزار شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این برنامه فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان انجمن‌های نمایش طنز، موسیقی محلی و پاپ و بانوان هنرمند سفالگر سفال کلپورگان به اجرا درآمد.
چاکرزهی گفت: معرفی غذاها، آداب و رسوم و آثار باستانی شهرستان سراوان از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.
وی افزود: برگزاری روز فرهنگ و هنر شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در شب‌های جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار مورد استقبال قرار گرفته و موجب رضایت‌مندی هنرمندان و مردم شد.
جشنواره تابستانی مونسون با هدف معرفی آداب و رسوم، موسیقی، غذاهای محلی، سوزن‌دوزی بلوچی و سایر صنایع، شناخت بیشتر از ظرفیت ها و توانمندی‌های گردشگری همراه با برنامه های شاد و متنوع فرهنگی هنری از ۲۵ تا ۲۹ مرداد برگزار شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو