بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52726
ساعت 14:32 شنبه 12 مرداد 1398
صبح امروز حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور از بازارچه، پایانه مرزی ماهیرود و سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بازدید کرد.

به گزارش فرینا، رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و 40 درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می‌شود.
مرتضی صفدری زاده افزود: سایت مرزی ماهیرود دارای صد هکتار است و بیشترین حجم مبادلات کالایی در سایت مرزی ماهیرود انجام می‌شود.
صفدری‌زاده با بیان اینکه کاشی سرامیک، سیمان، هبلکس و ایزوگام بیشترین صادرات از مرز ماهیرود است تصریح کرد: عمدتا ترانزیت به سایر کشورها انجام می‌شود و 40 درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می‌شود.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و توسعه و تسهیل در روند مبادلات کالا نیز یکی از اهداف منطقه ویژه است و یک سری مشکلاتی وجود دارد که بخشی به افغانستان و بخشی به خودمان برمی‌گردد.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر 600 کامیون در مرز ماهیرود رفت و آمد می‌کنند و اگر پایانه مرزی 24 ساعته شود این ظرفیت به 2 هزار کامیون می‌رسد.
صفدری‌زاده گفت: زیرساخت‌های منطقه ویژه نیازمند توجه ویژه است و راه این سایت باید دوبانده شود تا تسهیل در روند مبادلات صورت گیرد و با انجام زیرساخت‌ها مرز پرسود شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو