پيشرفت 45 درصدي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5272
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي از پيشرفت 45 درصدي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي که در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس واقع شده اند خبرداد.

سهراب بهلولي قشقايي ، مدير طرح توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) اعلام کرد: عمليات اجراي پروژه در بخش خشکي با سرعت مناسبي در حال انجام است به گونه اي که در حال حاضر روزانه در حدود يک هزار و 300 اينچ قطر لوله گذاري در پالايشگاه انجام مي شود.

وي پيشرفت کلي فازهاي 17 و 18 را 45 درصد برشمرد و افزود: در حال حاضر پروژه در حدود 4/2 درصد در هر ماه پيشرفت دارد که اميدواريم با دريافت کالاهاي سفارش شده، طبق دستوري که از وزارت نفت دريافت کرده ايم، پشرفت پروژه را به چهار درصد در هر ماه برسانيم تا در سال 1390 به بهره برداري برسد.

وي يکي از کارهاي عمده پالايشگاه خشکي را لوله گذاري عنوان کرد و افزود: برنامه ريزي کرده ايم که با افزايش سرعت در اين بخش، لوله گذاري پالايشگاه در تيرماه به سه هزار اينچ قطر در روز برسد.

سهراب بهلولي قشقايي با بيان اين که بخش عمده اي از اسکلت فلزي اصلي پالايشگاه انجام شده است افزود:همچنين روزانه يک هزار و 300 اينچ قطر لوله گذاري در فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي انجام مي شود

مدير طرح توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي اظهار داشت: بخش عمده اي از تجهيزات پالايشگاه در شهريور ماه وارد کشور مي شود که در نتيجه آن در پاييز امسال فعاليت وسيعي در زمينه نصب صورت مي گيرد.

بهلولي قشقايي يادآور شد: در نيمه دوم سال گذشته گشايش هاي مالي خويي براي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي صورت گرفت که ميزان قابل توجهي کالاهاي مورد نياز اين پالايشگاه در داخل و خارج کشور سفارش داده شد و در حال حاضر در حال نصب آنها هستيم./205

شناسه خبری: 5272

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو