جابجایی حجم زیاد کالا از بندر چابهار نیازمند ساخت بزرگراه است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52523
ساعت 11:37 پنج‌شنبه 27 تير 1398
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری نیازمند ساخت بزرگراه برای انتقال حجم زیاد کالاهای صادراتی و وارداتی است.

به گزارش قرینا احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه در نشست تسریع در امور تجاری، بازرگانی و ایجاد ترافیک بار و کالا با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بندر چابهار اظهار داشت: ساخت بزرگراه و آزاد راه توسط سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریع‌تر آغاز شود تا قوت قلبی برای صاحبان کالا باشد.

 

وی گفت: ساخت بزرگراه و ساماندهی جاده‌های سیستان و بلوچستان و همچنین اجرای عملیات تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد تسریع شود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: صادرات و واردات کالاهای دولتی و بخش خصوصی در آینده از بندر چابهار انجام می‌شوند و باید برای سهولت در حمل و نقل، جاده‌های این استان به آزادراه و بزرگراه ارتقا پیدا کنند و پسکرانه و زیرساخت‌ها باید آماده شوند.

 

وی بیان کرد: مجوزهای لازم برای تأمین لجستیک دریافت شده است و بزودی هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شود.

 

موهبتی گفت: صادرات مواد معدنی و سایر کالاها و واردات کالاهای اساسی استان‌های شرقی باید از چابهار انجام شود.

 

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار مترمربع انبار سرپوشیده در چابهار توسط دستگاه‌های مختلف نظیر اداره کل بنادر و دریانوردی، شرکت بازرگانی دولتی، منطقه آزاد و بخش خصوصی ساخته شده است و برای ورود و انبار کردن کالاها هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور ساماندهی و توزیع مناسب سوخت در این استان طرح کدینگ به اجرا در آمده و چنانچه مالکان و رانندگان کامیون‌ها در انجام فعالیت سستی کنند از اهرم فشار قطع سوخت استفاده خواهد شد.

 

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چنانچه هر مشکلی در حمل و نقل ایجاد شود بیش از ۱۰ هزار کامیون موجود استان نسبت به جابجایی کالا اقدام می‌کنند.

 

موهبتی افزود: دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان در زمینه ترانزیت و حمل و نقل کالا تعامل و همراهی خوبی دارند و بزودی بازسازی و نوسازی انبارهای موجود چابهار آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو