18/ استعداد بالای مناطق آزاد برای سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی و خلاق / صنایع فرهنگی ابزار کارآمد صادرات فرهنگ ایرانی ـ اسلامی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52521
ساعت 16:44 چهارشنبه 26 تير 1398
دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری؛ مناطق آزاد را مستعدترین مناطق برای سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی و خلاق دانست و اظهار داشت: ایجاد زنجیره تولیدات فرهنگی در مناطق آزاد به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد ماکو، سید محمد حسین سجادی نیری در هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو گفت: هزینه ایجاد اشتغال در صنایع فرهنگی بطور متوسط ۳۰ میلیون تومان است که این رقم در صنایع دیگر به اذعان وزیر کار ۳۰۰ میلیون تومان است. 
او ادامه داد: ‌در صنایع فرهنگی سرمایه پایین تری برای اشتغالزایی و کارآفرینی نیاز است.
سجادی نیری تولید ثروت،‌ درآمدزایی و گردش مالی را از مزیت های صنایع فرهنگی برشمرد و ادامه داد: صنایع فرهنگی در قیاس با سایر صنایع از نرخ برگشت سرمایه بسیار بالاتر و دوره بازگشت سرمایه خیلی کوتاه برخوردارند. 
او زنجیره تولید در صنایع فرهنگی را بسیار سودآورد خواند و گفت:‌ صنایع فرهنگی عامل اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان علوم انسانی و هنر است. 
سجادی نیری اظهار داشت: برای شکل دهی کامل حلقه های صنعت فرهنگ نیاز به جریان سازی گسترده در مراحل مختلف است و حرکت پایدار و با ثبات نیازمند زیرساخت های دقیق و هدفمند است. 
او صنایع فرهنگی را ابزاری کارآمد برای صدور فرهنگ ایرانی ـ اسلامی برشمرد و ادامه داد: معرفی فرهنگ بومی و اعتقادی کشورها با صنایع فرهنگی امکان پذیر است و موجب افزایش غرور ملی می شود. 
دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری مناطق آزاد را مستعدترین مناطق برای سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی و خلاق دانست و اظهار داشت: ایجاد زنجیره تولیدات فرهنگی در مناطق آزاد به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد. 
این مسئول استفاده از صنایع فرهنگی را راهی موثر و رویکردی فعال برای مقابله با تهاج فرهنگی برشمرد و افزود: زیرساخت های ویژه و متناسب با اقتضائات در مناطق آزاد طراحی و پیاده سازی شود.
هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو امروز (چهارشنبه) به کار خود پایان می دهد. 
 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو