10 /جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد برای رفع مشکلات اجتماعی در مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52503
ساعت 17:36 سه شنبه 25 تير 1398
مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه مشارکت های محلی و اجتماعی در مناطق آزاد می تواند ضعف ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در این مناطق را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار فرینا، علی حسنلو در اولین روز (سه شنبه) از هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو گفت: سازمان هاي مردم نهاد زمينه های لازم براي آشنا شدن مردم با وظايف خود را ایجاد کنند و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مي توانند نقش موثري در نهادينه ساختن اين امر داشته باشند.
او با اشاره به اينكه سازمان‌هاي مردم ‌نهاد نقشي‌ تعيين‌كننده در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی برعهده دارند ادامه داد:‌ این نقش و جایگاه سه ويژگی بارز شامل «غير انتفاعی»، «داوطلبانه» و «غير سياسي» بودن دارد. ‌اين ويژگي ها باعث شده‌اند فعاليت‌هاي سازمان‌های مردم‌ نهاد در زمينه فرهنگ و اخلاق شهروندي در سطح جامعه ارتقاء يابد. 
حسنلو از عزم معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای بهره مندی از ظرفیت ویژه سازمان های مردم نهاد، سمن ها و اجتماعات محلی در مناطق آزاد خبر داد و گفت: سازمان های مردم نهاد، حلقه ارتباطی مناسبي ميان نهادهاي دولتي و جامعه هستند و مشاركت مردمي را با خود همراه می کنند. 
او اظهار داشت: اگر در مناطق آزاد در زمینه های فرهنگی هزینه های بسیاری می شود ولی بهره مندی و بازدهی چندان مطلوبی ندارد به دلیل عدم استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت های اجتماعی است. 
هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو در حال برگزاری است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو