چابهار می‌تواند همه برنج وارداتی کشور را فراوری کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52339
ساعت 11:00 شنبه 15 تير 1398
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: واحدهای فراوری برنج منطقه آزاد چابهار می‌توانندهمه 500 هزار تن برنج وارداتی به کشور را فراوری و روانه بازار داخلی کنند .

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، غلام‌رضا پناه افزود: سالانه یک‌میلیون و 200 هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود و 500 هزار تن کسری را نیز ایران عمدتاً از هندوستان و بخشی از پاکستان تأمین می ‎ کند .
پناه گفت: چابهار به‌دلیل نزدیکی به پاکستان و هندوستان مکانی به‌صرفه برای ایجاد واحدهای فراوری برنج است، برهمین مبنا شهرک تخصصی برنج در منطقه آزاد چابهار ایجاد شده و این شهرک همین حالا با ظرفیتش می‌تواند تمام 500 هزار تن برنج واراتی به کشور را فراوری و روانه بازار کند.
وی تصریح کرد: با توجه ویژگی‌های ذکر شده برای چابهار هر تن برنج در صورتی که در این واحدها فرآوری و بسته‌بندی شود 500 تا 600 دلار صرفه اقتصادی خواهد داشت .
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار همچین با اشاره به توانایی چابهار و منطقه آزاد برای تبدیل شدن به یک هاب توزیعی گفت: با توجه به مزیت‌های رقابتی که ما در منطقه داریم و هم‌چنین دسترسی آسانی که بازارهای آسیای میانه و شرق اروپا داریم ایجاب می‌کند که چابهار به هاب تولید و توزیع محصولات غذایی این‌ بازارها تبدیل شود، بنابراین در وهله اول با توجه به تمایل شدید افغان‌ها تأمین بازارهای افغانستان و بخشی از بازارهای داخلی را پیش‌بینی کردیم و همین حالا بیش از 70 واحد تولید محصولات غذایی شامل برنج،چای و .. در منطقه مستقر شدند و بخشی هم در حال ساخت هستند .
وی هم‌چنین با اشاره به استقرار 5 واحد تولید چای در منطقه گفت: این واحدها چای وارداتی خود را از هند، اندونزی و کنیا وارد، فراوری و بسته‌بندی کرده و علاوه‌ برتامین نیاز داخل به آسیا و حتی اروپا صادر می‌کنند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو