معاون اقتصادی رئیس جمهوری:

چابهار اهمیت راهبردی برای توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52230
ساعت 17:04 چهارشنبه 5 تير 1398
معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی اهمیت فراوانی برای توسعه سیستان و بلوچستان و کشور دارد و می تواند نقش موثری در صادرات و تولید داشته باشد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد نهاوندیان در بازدید از طرح‌های در دست اجرای منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: برای بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های اقتصادی و اشتغالزایی به سیستان و بلوچستان سفر کردم تا ضمن آشنایی با قابلیت‌ها موانع و مشکلات پیش را مورد بررسی و فکری برای حل آن شود.

نهاوندیان افزود: چابهار بندری با ظرفیت بالا و موقعیت مناسبی برای صادرات و واردات دارد و می‌توان گفت این شهرستان در شاهراه حمل و نقل بین المللی قرار دارد.

وی گفت: طرح‌های فولاد و پتروشیمی پیشرفت خوبی دارند و می‌توانند در توسعه و اقتصادی این منطقه محروم و اشتغالزایی افراد بومی نقش داشته باشند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به سرمایه گذاری خارجی و تسهیل امورات در این زمینه خاطرنشان کرد: توسعه تجارت میان ایران و کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه نظیر پاکستان و افغانستان برای توسعه منطقه‌ای ضروریست.

نهاوندیان تصریح کرد: شخص رئیس جمهوری همه دستگاههای دولتی را موظف کرده تا در جهت تسهیل امور فعالان اقتصادی بویژه در امر صادرات و تولید اقدامات موثری را انجام دهند.

وی ادامه داد: موتور پیشران توسعه کشور بخش خصوصی است و باید تمامی زمینه‌ها برای فعالیت این بخش و سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به شکل‌گیری منطق آزاد و اهداف تولید محوری، توسعه‌ای و اشتغالزایی آنان، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد باید پیشران صادرات در کشور باشند و منطقه آزاد چابهار نسبت به سالهای گذشته زیرساخت‌های خوبی دارد و می‌تواند موجب توسعه و آبادانی این منطقه محروم باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز گفت: شهرک پتروشمی شامل طرح‌های اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، انواع پلی اتیلن، آروماتیک، MEG ،MTP و کریستال ملامین است و در زمینی به مساحت بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار در حال اجراست.

عبدالرحیم کردی افزود: شرکت تولید آریا پروفیل نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن انواع لوله‌های صنعتی گاز و لوله‌های مقاطع فولادی و پروفیل راه اندازی شده است.

کردی گفت: مجتمع پلاستیک سازی نیز در سال ۹۵ به منظور حمایت از کالای ایرانی در منطقه آزاد چابهار اجرایی شد و تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه در برداشته و توانسته زمینه اشتغالزایی را برای ۱۲۰ نفر از بومیان این منطقه فراهم کند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو