نهاوندیان:

سرمایه گذاری خارجی در چابهار مورد تاکید دولت است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52228
ساعت 17:06 چهارشنبه 5 تير 1398
معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: سرمایه گذاری خارجی در ایران بویژه چابهار مورد تاکید دولت است و تمام حمایت ها در تسهیل سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا محمد نهاوندیان در نشست سرمایه گذاران و مدیران عامل شرکت‌های فعال در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ایجاد مشکلات در پیش روی تولید و سرمایه گذاری را از هیچ کسی نمی‌پذیریم و با کسانی که موانع بر سر سرمایه گذار ایجاد کنند برخورد می شود.

نهاوندیان گفت: تمام مقرراتی که بر سر راه سرمایه گذار مانع ایجاد می کند باید اصلاح شود تا سرمایه گذاران به راحتی و در کمترین زمان ممکن فعالیت های اقتصادی خودشان را انجام دهند.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: گام‌های لازم در حوزه تجارت و سرمایه گذاری باید برداشته شود و هر کالای صادراتی و وارداتی به کشورهای مختلف به شکل تهاتری و مبادلات مالی و بانکی مورد حمایت دولت است.

وی تاکید کرد: عزم ایران برای مقابله با تحریم و ایجاد فرصت برای تعامل بهتر، تسهیل صادرات و واردات است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه از فرصت لازم برای توسعه روابط با کشورهای همجوار استفاده می‌کنیم گفت: فرصت سرمایه گذاری مشترک در مرزها در خصوص معادن وجود دارد.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: کسانی که در روند سرمایه گذاری، فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه و موانع درست کنند سریعاً عزل می‌شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: سه هزار شرکت در این منطقه آزاد ثبت شده که ۳۳۰ شرکت آن خارجی که از این تعداد ۱۴۰ شرکت از کشور افغانستان هستند.

عبدالرحیم کردی افزود: بخشی از مشکلات تجار و سرمایه گذاران خارجی مسائل داخلی، گمرکی و بروکراسی اداری است که باید تسهیل شود.

کردی بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی بخاطر مسائل ارزی و عدم تخصیص ارز تعطیل شده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بر حل مشکلات پیش روی تولید تاکید کرد و افزود: امیدواریم حضور مسئولان کشوری بتواند مایه خیر و در رفع مشکلات تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا؛ تجار و سرمایه گذاران خارجی نیز مهمترین مشکلات را خروج، مراجعت و سختگیری‌های نیروی انتطامی برای تردد به شهر و منطقه آزاد، عدم صدور گواهینامه، وضع مالیات سنگین برای تجار، نبود زیرساخت حمل و نقل، جاده و کامیون برای صادرات کالا به افعانستان عنوان کردند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو