ظرفیت منطقه آزاد اروند برای ایجاد کسب و کارهای نوآور و فناور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52132
ساعت 17:03 سه شنبه 28 خرداد 1398
معاون تولید، صادرات و فناوری های شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد اروند در بین سایر مناطق آزاد کشور از ظرفیت بالایی در زمینه راه اندازی کسب و کارهای نوآور و فناور برخوردار است.

به گزارش فرینا، اکبر افتخاری در حاشیه مراسم امضاء تفاهم نامه بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری منطقه آزاد اروند افزود: این تفاهم نامه، اولین تفاهم نامه بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری مناطق آزاد است که در منطقه آزاد اروند منعقد شد و مورد تایید دبیرخانه شورایعالی و معاونت علمی ریاست جمهوری است.
افتخاری گفت: این تفاهم نامه سه جانبه در قالب یک زنجیره نوآوری طراحی شده که از مرحله ایده تا تولید محصول، اجرایی شدن و تجاری شدن در دستورالعمل آن دیده شده و کاملا با نظرات معاونت علمی ریاست جمهوری منطبق است.
وی با اشاره به اینکه طبق این دستورالعمل اداره مراکز نوآوری باید توسط بخش خصوصی انجام شود تا بتوانند موضوع شتابدهندگی و تسهیل کنندگی را به معنی درست و علمی انجام دهند، گفت: مراکز فناوری نیازمند متولی حرفه ای و متخصص هستند تا بتواند در جذب ایده، ساماندهی ایده ها، شکل و سیاق دهنده به روندها کمک کند.
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: توجه ویژه معاونت علمی رییس جمهور در راه اندازی این مراکز، ثمرات خوبی برای منطقه و ساکنان آن به همراه خواهد داشت.
افتخاری از راه اندازی صندوق VC )سرمایه خطرپذیر Venture Capital) در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: اگر صندوق تامین مالی وجود نداشته باشد سیکل در مرکز شکل نمی گیرد. کمک معاونت علمی ریاست جمهوری به لحاظ مالی به رونق این برنامه و منابع کمک می کند.
وی افزود: شرکت هایی که در مناطق آزاد کشور جذب می شوند علاوه بر اخذ مجوز منطقه و معافیت مالیاتی، گواهی دانش بنیانی برای آنها صادر می شود تا بتوانند تسهیلات ملی هم دریافت کنند و سریعتر به اشتغال برسند.
گفتنی است، راه اندازی و بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری منطقه آزاد اروند، توسعه زیست بوم کارآفرینی در منطقه، بهبود شاخص های اقتصاد دانش بنیان در راستای برنامه های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری در منطقه و توسعه تعاملات با شبکه نوآوری و فناوری کشور و فعالین بخش خصوصی از جمله محورها و موضوعات این تفاهم نامه بود.
«تفاهم نامه سه جانبه بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری منطقه آزاد اروند» توسط «اکبر افتخاری» معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، «اسماعیل زمانی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و «امیرحسین معین» مدیرعامل شتابدهنده سلامت الکترونیک کارا منعقد شد.
 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو