تجارت با جمهوری آذربایجان تسهیل می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/52090
ساعت 16:42 يکشنبه 26 خرداد 1398
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: تجارت و حمل و نقل ما با جمهوری آذربایجان، با اجرای طرح تیر الکترونیک تسهیل می یابد.

به گزارش به نقل از ایرنا مهدی میراشرفی در بازگشت از همایش جهانی فناوری و نوآوری حوزه گمرک از باکو در مرز آستارا افزود: این طرح با هدف تسهیل روند حمل و نقل، کاهش هزینه، افزایش سرعت و جلوگیری از جعل اسناد کالاها از هفته آینده در مرز آستارا اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: این طرح به عنوان دومین تجربه جهانی در حوزه گمرک اجرا خواهد شد و نخستین تجربه آن، بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اجرا شده است.

وی بیان کرد: ایجاد دروازه مشترک تجاری ایران و آذربایجان را با توجه به مرز زمینی، ریلی و دریایی در آستارا پیگیری می کنیم و اجرای آن سطح تجارت و عبور و مرور را ارتقا خواهد داد.

میراشرفی گفت: توسعه زیرساخت‌های گمرک آستارا در دستور کار قرار دارد و برای مرحله نخست ساماندهی محوطه ۲۷ هکتاری گمرک این شهرستان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رئیس کل گمرک ایران و هیات همراه از محوطه اداره کل گمرک آستارا و بارانداز راه آهن این شهرستان نیز بازدید کردند.

اداره کل گمرک آستارا در واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضائی فعالیت می‌کند و راه آهن برون مرزی این شهرستان نیز بین ایران و جمهوری آذربایجان، در فروردین ماه سال قبل افتتاح شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می‌کنند.

شناسه خبری: 52090

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو