اعضای کمیسیون ملی یونسکو از ارس بازدید می کنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51867
ساعت 13:38 سه شنبه 7 خرداد 1398
مدیر امور گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس در حاشیه جلسه ارائه گزارش فعالیت های ژئوپارک ارس گفت: تا 10 تیرماه امسال اعضای کمیسیون ملی یونسکو از ارس بازدید می کنند.

به گزارش فرینا، مهدی عباسی با اعلام این خبر افزود: اعضای کمیسیون ملی یونسکو اعضای ایرانی این سازمان بین المللی بوده و آخرین ارزیابی ها برای ارسال پرونده ارس و ثبت جهانی در یونسکو را انجام می دهند.

عباسی گفت: ژئوپارک ارس شامل بیش از بیست ژئوسایت از جمله کوه های اللی‌باشى، کیامکى، گئچى قالاسى و آبشارهای ماهاران و آسیاب خرابه است که هر کدام نمونه‌هاى زمین‌شناسى کم‌نظیرى دارند.

نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: یکی از مهمترین و بارزترین جاذبه‌های علمی منطقه آزاد ارس، مرز دوره‌های زمین‌شناسی «پرمین» و «تریاس» است که تنها در چند نقطه‌ معدود در جهان قابل مشاهده است و از بین آنها، محدوده جلفای منطقه آزاد ارس بهترین نقطه به شمار می‌رود.

ژئوپارک، منطقه‌ای است که در آن، میراث زمین شناختی آن ناحیه، با مدیریتی دقیق و دائمی حفظ و نگهداری می‌شود. تاکنون بیش از هشتاد ژئوپارک در دنیا به ثبت فهرست ژئوپارک‌های جهانی یونسکو رسیده‌ و کشور چین نخستین کشور آسیایی است که بیشترین تعداد ژئوپارک جهانی و ملی را داراست.

جزیره قشم هم نخستین ژئوپارک ایران و خاورمیانه است و ژئوپارک ارس طی سال های گذشته با بررسی های گروه های مختلف از سوی سازمان جهانی یونسکو و تامین نیازها از سوی سازمان منطقه آزاد ارس در آخرین مراحل ثبت در فهرست آثار جهانی قرار دارد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو