صادارت کالا از منطقه آزاد اروند به عراق افزایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51848
ساعت 12:32 يکشنبه 5 خرداد 1398
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزایش صادرات از منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: صادارت کالا از منطقه آزاد اروند به عراق طی 2 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از نظر ارزش مالی 30درصد رشد داشته است.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات کالا از مرز تجاری شلمچه و مرز آبی خرمشهر در فروردین‌ماه سالجاری افزون بر40میلیون دلار بود که در مقایسه با31میلیون دلار صادرات در مدت مشابه سال گذشته 9 میلیون دلار افزایش را نشان می دهد.
موسوی به افزایش 69درصدی صادرات کالای غیر نفتی از طریق بندر آبادان در سالجاری اشاره کرد و گفت: در سالجاری افزون بر هشت میلیون دلار انواع کالا از جمله کلینکر، شمش فولادی، صنایع فولادی و میلگرد، خشکبار، صیفی‌جات به کشورهای عراق، امارات متحده عربی، اندونزی و تایلند صادر شده است.
وی خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی سرمایه‌گذار با هدف ایجاد کسب و کار پربازده در منطقه آزاد اروند را از اهداف این سازمان دانست و گفت: در حال حاضر 166واحد فعال تولیدی با بیش از 10هزار نفر نیروی تخصصی، کارمند، کارگر مشغول فعالیت هستند که 68واحد فعال در شهرک صنعتی آبادان و 68واحد فعال در شهرک صنعتی خرمشهر و 29واحد خارج از سایت صنعتی قرار دارند.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تضمین امنیت سرمایه‌گذار خارجی، جزء اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند است که از طریق دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور، این کار در حال انجام است.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو