لزوم هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های مرتبط با جابه‌جایی کالا در چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51835
ساعت 14:19 شنبه 4 خرداد 1398
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر هم افزایی دستگاه های مرتبط جریان بار و کالا همچون گمرک، حمل و نقل پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، گمرک تاکید کرد و گفت: این هم‌افزایی می تواند رونق محور شرق و اقتصاد دریامحور کشور را نیز ارتقا بخشد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از چابهار، کارگروه تسهیل و تسریع امور تجاری از طریق بندر چابهار با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان چابهار و مدیران کل استانی مربوطه در بندر چابهار برگزار شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سسیستان و بلوچستان، اهمیت تسریع و تسهیل در حمل و نقل کالا از طریق بندر چابهار بویژه در شرایط فعلی کشور را دلیل اصلی تشکیل این کارگروه عنوان کرد.
بهروز آقایی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته و تاکیدات دولت و‌ مجلس در امر تخلیه و بارگیری و اقدامات کارگروه بازاریابی بندر به بررسی وضعیت رسوب کالا در بندر پرداخت.
آقایی با مقایسه و پرداختن به وضعیت خروج کامیون ها از بنادر مهم کشور افزود: در روند ورود کامیون به بندر چابهار برای حمل کالاهای اساسی پیشرفت مطلوبی نداشتیم اما در حمل کالاهای بخش خصوصی با استقبال خوبی مواجه بوده ایم که این مهم تلاش و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های مرتبط این امر را می طلبد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با مقایسه کرایه حمل کالا از بنادر شهید رجایی و بندر امام به تهران به ازای هر تن به طور متوسط اشاره کرد و گفت: میزان کرایه هر تن کالا از بندر چابهار به تهران هر تن 260 هزار تومان است که می توان با سیاست گذاری درست و تأمین بار برگشت این مقدار را کاهش و استقبال رانندگان جهت حمل کالا از و به این بندر اقیانوسی را افزایش داد.
آقایی کرایه حمل، مشکلات سوخت و عدم وجود انبار کافی در سطح بندر را از جمله عوامل مشکلات حمل کالاهای اساسی در بندر چابهار عنوان کرد و افزود: مشکلات پیش رو را می توان با ارائه راهکارهای بسیار ساده تسهیل نمود که همکاری و همیاری هر چه بیشتر دستگاه های مرتبط با این امر می تواند گره گشای این بحران موقتی بوده و سیر فرآیند مثبتی را در پیش داشته باشد.
وی افزود: هم افزایی دستگاه های مرتبط جریان بار و کالا همچون گمرک، حمل و نقل پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، گمرک و ... نه تنها می تواند توسعه و رونق اقتصادی این استان کم بهره مند را افزایش دهد بلکه می تواند رونق محور شرق و اقتصاد دریامحور کشور را نیز ارتقاء بخشد.
در ادامه رحمدل بامری سرپرست معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان چابهار ضمن تشکر و قدردانی از تشکیل این کارگروه خواستار ورود تمامی دستگاه های مرتبط و رفع مشکلات احتمالی خروج کالا علی الخصوص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از این بندر اقیانوسی شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به میزان حجم کالای موجود در بندر شهید رجایی تصریح کرد: در صورت وجود انبار در بندر چابهار انتقال بخشی از این کالا هم افزایش ترافیک بار و‌ جریان کالایی را در پی دارد و هم به کاهش رسوب کالا در بنادر کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو