برگزاری اولین کمیته صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی منطقه آزاد ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51825
ساعت 10:23 شنبه 4 خرداد 1398
رئیس اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس از تشکیل اولین کمیته صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، هدایت بایرام زاده با اعلام این خبر گفت: در این کمیته که با حضور نماینده شرکت های خدماتی برگزار شد درخواست صلاحیت شرکت های خدماتی و نیز شرایط صدور صلاحیت و رتبه بندی تشریح و بررسی شد.
بایرام زاده در خصوص شرایط صدور صلاحیت و رتبه بندی افزود: شرکت های خدماتی مشمول این دستورالعمل موظف به ارائه مفاصا حساب مالیاتی، مفاصا حساب بیمه از سازمان تامین اجتماعی به اداره کار می باشند و همچنین پیمانکاران عمرانی و فنی باید گواهی نامه ایمنی و سلامت را نیز کسب نمایند.
وی در ادامه گفت: شرکت ها می بایست از فرم قرارداد کار منطبق با طرح طبقه بندی مشاغل درباره کارگران خود استفاده نمایند و حداکثر تا یک ماه از تاریخ عقد قرارداد یک نسخه از آن را به اداره کار منطقه آزاد ارس ارسال نمایند.
رییس اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ارس افزود: صلاحیت صادر شده از سوی این   کمیته برای شرکت یک ساله است که ضروری است پیمانکاران سه ماه قبل از انقضای صلاحیت به اداره کار مراجعه و با تکمیل فرم و مدارک، جهت تمدید اقدام نمایند‌
بایرام زاده در خصوص شرایط رد صلاحیت شرکت های خدماتی گفت: در صورت اعلام نارضایتی دستگاه اجرایی یا شرکت دولتی، عدم شرکت در دوره های آموزشی، رعایت نکردن حداقل های قوانین کار و تامین اجتماعی در قراردادها و نظام های پرداختی، جعل اسناد مربوط به تایید صلاحیت و اخذ هرگونه چک، سفته یا استعفا نامه بدون تاریخ از کارگر در زمان قرارداد، صلاحیت شرکت ها از یک تا سه سال لغو می گردد و اگر برای ۲ دوره رد شود، صلاحیت شرکت برای همیشه لغو می گردد.
گفتنی است؛ اعضای کمیته تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی محدوده ارس شامل رییس اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ارس به عنوان رییس کمیته، کارشناس مسئول بازرسی کار، نماینده حراست سازمان و نماینده شرکت های مورد نظر می باشد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو