شریعتمداری: روابط عمومی فقط تبلیغ کننده دستگاه نیست

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51749
ساعت 17:19 يکشنبه 29 ارديبهشت 1398
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روابط عمومی‌ها نباید فقط تبلیغ‌کننده اقدامات دستگاه خود باشد بلکه باید رابط میان شهروندان، گروه‌های ذیربط و ذی‌نفع و دستگاه متبوع باشند.‏‎

به گزارش فرینا، «محمد شریعتمداری» امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته روابط عمومی افزود: روابط عمومی ها باید رابط میان شهروندان، گروه‌های ذیربط و دستگاه متبوع خود باشد و تحلیل، رصد و شناسایی فضای اجتماعی یکی از مهمترین رسالت‌های آنها است که می‌تواند سازمان را در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش بسیار یاری کند.
وی گفت: دیدگاه‌ها، نظرات و فضای واقعی جامعه و افکار عمومی که در جراید، رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی منعکس می‌شوند باید از طریق روابط عمومی‌ها به مدیران دستگاه‌ها منتقل شوند، از سوی دیگر اقدامات، سیاست‌ها و گفتمان دستگاه‌ها هم باید در یک چارچوب مدون و پردازش شده به شیوه‌های مختلف و نوینی که امروز در دنیای روابط عمومی‌ها و ارتباطات وجود دارد در فضای عمومی منعکس شوند. 
وزیر تعاون گفت: اگر انتقال اطلاعات به درستی انجام شود، سیاستگذاری و تصمیم‌گیری مدیران مبتنی بر شناخت دقیق از فضای جامعه و موثر و هدفمند خواهد بود. بنابراین رویکرد تحلیلی به اثرگذاری تصمیمات یک سازمان بر مخاطبان، ذینفعان و افکار عمومی، یکی از مهمترین ویژگی‌ها و الزامات در حوزه روابط عمومی است. 
وی تصریح کرد: مدیران روابط عمومی باید پیشگام گفت و گو با شهروندان و گروه‌های ذیربط و ذی‌نفع دستگاه متبوع خود و کنشگران سیاسی و مدنی مرتبط با ماموریت‌های آن دستگاه باشند. 
وزیر تعاون افزود: ‎روابط عمومی یک دستگاه می‌تواند اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و فاقد اعتبار را با تبیین و تشریح کارشناسی و ارائه اطلاعات متقن و به موقع بی‌اثر کند و اگر نتواند در این مسیر موفق باشد ممکن است سوگیری برخی جریانات در زمینه فعالیت یک دستگاه، شرایطی فراهم آورد تا مطالب غیرکارشناسانه نزد افکار عمومی، کارشناسانه به نظر بیایند.‏
شریعتمداری هفته روابط عمومی را به خبرنگاران، اصحاب رسانه تبریک گفت. 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

موانع و چالش‌های حوزه صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان در مناطق آزاد بررسی شد
گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري