پتانسيل بالاي منطقه ويژه انرژي پارس براي سرمايه گذاري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5149
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير جذب سرمايه گذاري منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس بر پتانسيل هاي بالاي اين منطقه براي سرمايه گذاري داخلي و خارجي تاکيد کرد.

حجت الله فريدوني، مديرجذب سرمايه گذاري منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) با اعلام اين مطلب و در خصوص مزاياي سرمايه گذاري دراين منطقه گفت: همچنين نزديکي به پتانسيل هاي موجود بازرگاني، صنعتي و توريستي جزاير کيش، قشم و شهرهاي بوشهر و شيراز و بندرعباس و نيز دسترسي آسان به شبکه راه هاي کشور براي صادرات به سرزمين اصلي و آسياي ميانه از ديگر اين مزاياي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس به حساب مي آيد.

وي افزود: وجود منابع غني گاز، صنايع بالا دستي گاز و پتروشيمي به همراه جانمايي نزديک 1500 هکتار از اراضي منطقه به منظور استقرار طرح هاي سرمايه گذاري متناسب با صنايع متعدد از جمله صنايع پايين و بالا دستي از جمله مزاياي سرمايه گذاري در اين منطقه به شمار مي آيد.

وي در ادامه اضافه کرد: همچنين قابليت استفاده از مجتمع بندري پارس به منظور صادارت و واردات با 2 حوضچه خدماتي و پتروشيمي با توان پهلو دهي 25 فروند کشتي به صورت همزمان با عمق آبخور 18 متر و ظرفيت 80 هزار تن از ديگر مزاياي سرمايه گذاري اين منطقه به شمار مي آيد.

فريدوني،اضافه کرد: وجود سواحل عميق و مناسب براي کشتيراني، جانمايي پايانه بار و مسافر با داشتن کاربري هاي متنوع خدماتي مرتبط با امر حمل و نقل بار و مسافر، وجود فرودگاه بين المللي خليج فارس با توان جابه جايي 750 هزار نفر مسافر در سال به عنوان مجهزترين فرودگاه کشور بعد از فرودگاه بين المللي امام خميني از ديگر مزاياي سرمايه گذاري در اين منطقه محسوب مي شود./205

شناسه خبری: 5149

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو