امضای تفاهم نامه توسعه همکاری تجاری و گردشگری منطقه آزاد ماکو ـ نخجوان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51456
ساعت 13:51 سه شنبه 10 ارديبهشت 1398
معاون توسعه و تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تفاهم نامه توسعه همکاری تجاری و گردشگری در قالب گردشگری ترکیبی بین منطقه آزاد ماکو و جمهوری نخجوان به امضا رسید.

 به گزارش فرینا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی خلف خانی با اشاره به سفر هیاتی به ریاست معاون توسعه و تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو به نخجوان افزود: در این سفر با وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان و مدیران ارشد هدلینگ‌های گردشگری دیدار و زمینه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

خلف خانی از ایران و آذربایجان به عنوان دو کشور همسایه با روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی یاد کرد و گفت: خوشبختانه مسئولین جمهوری خودمختار نخجوان و شرکت‌های فعال در عرصه گردشگری به دنبال توسعه همکاری و صمیمانه‌تر شدن روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها به ویژه فرهنگی و گردشگری هستند.

وی افزود: برقراری تور‌های ترکیبی باکو ـ ماکو ـ مشهد و نخجوان ـ ماکو ـ مشهد و اعمال تسهیلات برای بازنشستگان دو کشور از توافقات انجام شده بود.

معاون توسعه و تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: گردشگری علاوه بر بعد اقتصادی دارای ابعاد و آثار فرهنگی مهمی است؛ چرا که در هر حرکت توریستی یک حرکت فرهنگی مهم اتفاق می‌افتد.

خلف خانی تصریح کرد: بر همین اساس مواجهه مردمان دو کشور، آشنایی آن‌ها با فرهنگ یکدیگر و برقراری ارتباط روحی بین ملت‌ها که مقدمه دوستی و صلح میان کشور‌ها به شمار می‌رود متأثر از گردشگری است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو