دسترسي آسان به منابع فراوان و ارزان انرژي در منطقه ويژه بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5125
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي بوشهر از ويژگي هاي مهم منطقه ويژه اقتصادي بوشهر دسترسي آسان به انرژي فراوان و ارزان با توجه به نزديکي اين منطقه به منابع عظيم انرژي نفت و گاز است.

سيامک احمدي مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي بوشهر در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: منطقه ويژه اقتصادي بوشهر از امکانات زيربنايي و امتيازات خاصي جهت سرمايه گذاري برخوردار است که مي توان به؛ دسترسي به انرژي فراوان و ارزان با توجه به نزديکي اين منطقه به منابع عظيم انرژي نفت و گاز، برخورداري از امکانات فرودگاه بين المللي بوشهر با داشتن پرواز روزانه به شهرهاي داخلي و کشورهاي حوزه خليج فارس، برخورداري از امکانات بندري جهت تخليه و بارگيري در محوطه و اسکله ها و پايانه هاي مسافربري دريايي با بهره گيري از کشتيهاي مجهز در زمينه حمل بار و مسافر به کشورهاي حوزه خليج فارس اشاره کرد.

وي ادامه داد: همچنين بهره گيري و استفاده کامل از امکانات شهري نظير هتل هاي مجهز، وجود تمام زير ساخت هاي اقتصادي نظير آب، برق، تلفن، راه و ... در منطقه و امکان استفاده سريع از آنها، امکان ترانزيت سريع کالا از طريق فرودگاه، دريا و جاده، پايين بودن هزينه هاي انبارداري و دپو کالا،امکان احداث واحدهاي صنعتي با برخورداري از معافيت گمرکي براي واردات و صادرات قطعات و مواد اوليه کالاهاي توليد شده دانست.

احمدي اضافه کرد: در اين راستا بهره مندي از امکانات مناسب کشاورزي در زمينه هاي مختلف از جمله نخيلات و همچنين شيلات،استقرار صنايع کشتي سازي و فرا ساحلي در منطقه، وجود واحد آتش نشاني در منطقه و همچنين استقرار ماموران گمرک در ساختمان گمرک در منطقه، وجود پارکينگ هاي مجهز براي نگهداري کانتير و ماشين آلات صنعتي مي توان اشاره داشت.

وي گفت: نزديکي منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي واقع در عسلويه به منطقه ويژه اقتصادي بوشهر، ارتباط منطقه ويژه به دريا در طرح توسعه و امکان استفاده از اسکله هاي اختصاصي، فعال بودن گمرک اختصاصي منطقه ويژه مجهز به سيستم آسيکودا در ساختماني به مساحت 1300 متر مربع، تامين برق مورد نياز فاز اول و احداث شبکه هاي داخلي برق،تامين آب مورد نياز فاز اول و احداث شبکه هاي داخلي در منطقه از ديگر مزاياي منطقه ويژه اقتصادي بوشهر محسوب مي شود./206


شناسه خبری: 5125

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو