یک گام به‌سوی رونق تولید؛

مناطق آزاد به یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشور تبدیل می شوند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51235
ساعت 13:28 دوشنبه 26 فروردين 1398
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نقشه راه سازمان مناطق آزاد در سال ۹۸ به سمت توسعه زیرساخت‌ها برنامه ریزی شده است تا با سرمایه گذاری‌های خارجی و داخلی باری از روی دوش اقتصاد کشور برداشته شود.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: مناطق آزاد در زمینه فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید، اقدامات مناسبی را انجام داده است، از جمله ایجاد صندوق حمایت و ضمانت، بورس بین المللی، ایجاد مکانیزم الکترونیکی در مبادلات تجاری و ایجاد پنجره خدماتی که در سال ۹۸ به ثمر خواهد نشست.

وی تصریح کرد: این اقدامات از جمله برنامه ریزی‌های سازمان مناطق آزاد است که امیدواریم با تلاش و همت مسئولان به رشد اقتصادی کشور و تسهیل تجارت که بازوی قدرتمند پیشترفت صنعت و تولید است، قدم مثبتی برای کشور برداشته شود.

مشاور رییس جمهور گفت: سرمایه‌گذاران مهم‌ترین سرمایه بیرونی مناطق آزاد هستند و با معافیت مالیاتی و معافیت‌های صادراتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این پتانسیل دیده می‌شود تا در افق سال جدید این مناطق به یکی از پایه های اصلی اقتصاد تبدیل شوند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: دولت تمام تلاش خود را برای کاهش آثار تحریم‌ها در مناطق آزاد به کار بسته است و در شرایط کنونی اقتصاد کشور، باید مشکلات را یک به یک حل کنیم و با هم افزایی قوا از یک رویه واحد برای حل مشکلات بهره بگیریم.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو