تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و گردشگری در ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51221
ساعت 14:08 يکشنبه 25 فروردين 1398
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سرمایه گذاران بیشتر علاقه‌مند به حضور در بخش صنعت و گردشگری هستند. به طور مثال در حوزه گردشگری با ایجاد مجتمع تفریحی، ساخت انواع هتل‌ها و دیگر وسایل تفریحی درصدد جذب گردشگر هستیم.

به گزارش فرینا، صفر شاسفند در گفتگو با اقتصاد۲۴ در مورد مصوبات کمیسیون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس در سال ۹۷ افزود: مجموع این مصوبات در سرمایه گذاری داخلی دو هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان بوده است، این درحالی است که حجم سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته ۷۹ میلیون دلار بوده است.
شاسفند گفت: از مجموع دو هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی، هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان آن به طرح های صنعتی، ۴۹۷ میلیارد تومان آن به بخش گردشگری، ۴۵۵ میلیارد آن مربوط به بخش کشاورزی و ۷۲ میلیارد تومان دیگر هم به بخش خدماتی مربوط می شود. بنابراین عمده جذب سرمایه های داخلی در بخش صنعت و گردشگری جذب شده است.
وی در پاسخ به این سوال که علاقه‌مندی سرمایه گذاران داخلی به کدام‌ها در منطقه آزاد ارس است؟ افزود: سرمایه گذاران بیشتر علاقه‌مند به حضور در بخش صنعت و گردشگری هستند. به طور مثال در حوزه گردشگری با ایجاد مجتمع تفریحی، ساخت انواع هتل‌ها و دیگر وسایل تفریحی درصدد جذب گردشگر هستیم که البته زمین های آن جانمایی شده و در حال انجام بقیه امور اجرایی آن هستیم.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس همچنین در پاسخ به این سوال که سرمایه گذاران خارجی بیشتر حاضر به سرمایه گذاری در کدام بخش‌ها هستند؟ گفت: از مجموع ۷۹ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده، ۱۰۰ درصد طرح ها به حوزه صنعت اختصاص دارد. در طرح های صنعتی سرمایه گذارانی از کشورهای چین، کره، ترکیه و آذربایجان علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش‌های داروسازی، پوشاک، پالایشگاه و حتی تولید روغن هستند.
شاسفند در پایان از کشت گلخانه ای به عنوان مزیت نسبی ارس نام برد و افزود: در بخش کشاورزی سرمایه گذاری های خوبی در کشت گلخانه ای انجام شده است و این بخش به عنوان مزیت نسبی ارس محسوب می شود که در سال های اخیر اتفاقا هم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و هم سودآوری خوبی برای بخش خصوصی به همراه داشته است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو