رشد درخواست سرمایه گذاری؛ در چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51104
ساعت 12:50 شنبه 17 فروردين 1398
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: طی سالهای اخیر رشد سرمایه گذاری بویژه سرمایه گذاری خارجی را در بندر چابهار داشته ایم.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، عبدالرحیم کردی افزود: اکنون 130 واحد فعال سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار فعالیت می کنند.
کردی گفت: بهترین مسیر برای حمل و نقل 9 درصد تجارت جهان از طریق سواحل شمالی دریای عمان یا همان سواحل مکران است که به بیش از 100 میلیون تن درسال می‌رسد .
وی افزود: سهبازار عمده «آسیای میانه، روسیه و شرق اروپا»، «اتحادیه عرب و آفریقا» و «شرق آسیا» مورد توجه تولیدکنندگان جهانی است؛ اما جای مشترکی که دسترسی به همه این بازارها در آن بهینه باشد، چابهار است .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: 700 کیلومتر از سواحل مکران از جاسک تا چابهار در اختیار ایران است که ظرفیتی عظیم برای کشور به شمار می رود .
به گفته کردی، نقطه تلاقی 2 سند توسعه سواحل مکران و سند توسعه محور شرق (که در دهه 60 به آن تاکید شده)چابهار است که امروز به عنوان موتور توسعه شرق کشور مطرح است .
وی افزود: در سال های گذشته توافق نامه چابهار بین ایران، هند و افغانستان، حد و اندازهای بین المللی به آن داده و امروز مهم است تا این منطقه بتواند در یک مسیر آرام و مطمئن به توسعه خود ادامه دهد .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امروز پروژه های چابهار فقط روی کاغذ نیستند، جاده های این منطقه نیز امروزاز کیفیت خوبی برخوردار بوده و مراحل ارتقای کیفیت خود را پشت سر می گذارد و مطالعات آزاد راه چابهار به کنارک در حال اتمام است .
کردی افزود: نگاه دولت در سالهای اخیر به توسعه همه جانبه سواحل مکران به ویژه شهر چابهار به عنوان اصلی ترین کانون فعالیتی این سواحل معطوف شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این مورد عنایت ویژه ای دارند .
وی گفت: کارکارشناسی ویژه ای روی چابهار انجام شده و در مسیر خاصی دنبال می شود و نگاه و هدف حاکمیت و دولت بر رفع موانع و مشکلات این شهر است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو