تئاتر خیابانی عرصه بروز استعداد جوانان است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51034
ساعت 11:57 يکشنبه 11 فروردين 1398
عضو هیات داوران ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، تئاتر خیابانی را عرصه بروز استعداد جوانان دانست و گفت: تئاتر به مردم تفکر و انگیزه می دهد.

به گزارش فرینا، فرهاد قائمیان در حاشیه مراسم افتتاح جشنواره تئاتر خیابانی ارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز برای من روز بسیار مبارکی است؛ به خاطر اینکه مصادف با روز جهانی تئاتر و همچنین روز هنرهای نمایشی در ایران است.
قائمیان با بیان اینکه امیدواریم سال آینده این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود، افزود: آرزو می کنم همیشه شاهد چنین روزها و اجراهای آئینی و سنتی باشیم.
عضو هیات داوران ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس برگزاری تئاترهای خیابانی در مناطق و نواحی مختلف کشور را در بسط و توسعه این هنر اصیل و مردمی موثر دانست و گفت: در این جشنواره ها استعدادهای هنری جوانان و به خصوص مناطق ظهور می کنند.
قائمیان در مورد نقش تئاتر خیابانی در کشاندن مردم به سالن ها و انس بیشتر با تئاتر اظهار داشت: تئاتر در مجموع به معنای صحبت تنگاتنگ با مردم است و قرار نیست که تئاتر حتما در سالن اجرا شده و همه مردم به سالن نمایش بیایند، بلکه این تئاتر خیابانی نیز عرصه حضور جوانان است تا در بین مردم دیده شوند.
وی گفت: نمایش ارثی است که به ما رسیده و ما می توانیم آن را در بین مردم منتشر کنیم تا به مردم انگیزه داده و آنان را به تفکر وا داریم.
به گزارش ایرنا، همزمان با روز جهانی تئاتر، هفتم فروردین ماه ۱۳۹۸ (۲۷ مارس ۲۰۱۹)، ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی با حضور 200 هنرمند و 29 گروه در منطقه آزاد ارس آغاز شد.
ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس به مدت چهار روز برگزار می شود، این جشنواره پنج دوره به صورت منطقه ای برگزار شده و امسال برای نخستین بار به صورت سراسری برگزار می شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو