حذف استثناهای تخفیف سود بازرگانی باعث رونق بندر بوشهرمی شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/51029
ساعت 15:40 شنبه 10 فروردين 1398
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: حذف استثناهای تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی باعث رونق این بندر است.

به گزارش فرینا، خورشید گزدرازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای رونق تجارت در استان بوشهر باید تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی در این استان مورد توجه قرار گیرد تا گمرک ها و بنادر استان بوشهر از رکود حاکم خارج شود. 
وی بیان کرد: تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی که با استثناهایی همراه است سبب محروم شدن بوشهر از انتقال کالاهای تجاری به این بندر و رکود آن شده که حذف این استثناها زمینه ترغیب فعالان اقتصادی برای فعالیت در این بندر کهن را فراهم می کند. 
گزدرازی با گرامیداشت سال رونق تولید اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به نام رونق تولید نام‌گذاری کردند که در این ارتباط اتاق بازرگانی قادر به ایفای نقشی مهم و ارزنده‌ است. 
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: رونق زمانی محقق می‌‌شود که تولید محصولات صادرات محور شود که تحقق این مهم نیازمند تدبیر ویژه است. 
وی افزود: در این زمینه باید بازارهای صادراتی محصولات ایرانی در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گیرد تا زمینه رونق اقتصادی در کشور محقق شود. 
گزدرازی تاکید کرد: دولت باید اتاق بازرگانی را همراه و همگام خود ببینند و این ظرفیت مهم را به عنوان مشاوران مهم سه قوه قلمداد و بسته های پیشنهادی فعالان اقتصادی را بطور ویژه مدنظر قرار دهد. 
وی یادآور شد: اتاق بازرگانی بوشهر در سال 97 نیز همگام با دولت و ملت در راستای تولید و توسعه اقتصادی برنامه‌هایی مهم تدوین و اجرایی کرد. 
گزدرازی اضافه کرد: با توجه به وجود سختی‌ها، تحریم‌های ظالمانه آمریکا، اروپا و کشورهای همسایه، اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی بوشهر با همکاری‌های خوبی با دولت و سیاست‌ها داشتند و از بروز برخی مشکلات اقتصادی جلوگیری کردند. 
وی گفت: فعالان اقتصادی با وجود تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن، توانستند با ارائه راهکارهای لازم علاوه بر افزایش تولید صادرات خود را به کشورهای هدف افزایش دهند. 
گزدرازی ادامه داد: سال گذشته صادرات مواد معدنی، محصولات کشاورزی و آبزیان پرورشی به کشورهای کویت، قطر، هندوستان، عمان و حمل کالای کانتینری افزایش و موفقیت‌های قابل توجهی در این بخش حاصل شد. 
وی بیان کرد: یکی از بنادر فعال استان بوشهر در صادرات میوه و تره‌بار و مواد غذایی بندر دیر بود که سال گذشته صادرات در این حوزه چشمگیر و افزایش 80 درصدی را تجربه کرد. 

شناسه خبری: 51029

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو