قشم با آوای رنگارنگ نُت ها، میزبان گردشگران نوروزی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50880
ساعت 19:55 شنبه 3 فروردين 1398
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری برنامه های متنوع موسیقایی و برپایی نمایشگاه های فرهنگی در جزیره به مناسبت ایام نوروز 98 خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با اعلام این خبر اظهار داشت: این برنامه ها با هدف خلق ایامی شاد و مفرح برای شهروندان و گردشگران نوروزی از ابتدای نوروز تا پایان تعطیلات به اجرا درمی آید.
وی به برگزاری موسیقی صحنه ای به مدت 14 شب با حضور خوانندگان بنام کشور اشاره کرد و افزود: تمامی رستوران ها و کاشانه های مهمان جزیره در این ایام به برگزاری موسیقی محلی به صورت زنده می پردازند و علاوه بر مهیاسازی اوقاتی شاد، به معرفی سنت های بومی این منطقه نیز خواهند پرداخت.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، اماکن تفریحی و تجاری و مبادی ورودی جزیره نیز با کارناوال شاد عروسکی به پیشواز گردشگران نوروزی می روند.
کمساری ادامه داد: در نوروز 98، روستاها و اماکن فرهنگی جزیره میزبان جشنواره "هنرمند درون من" با اجرای بازی های بومی-محلی و برنامه های شادی برای کودکان می باشند.
وی از برگزاری جنگ شادی در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: اجرای تئاتر طنز و مویسقی سنتی از ویژه برنامه های اجرا شده در این جنگ شبانه است که با همکاری موسسات فرهنگی-هنری قشم و کانون هنر برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به برپایی دو نمایشگاه عکس و یک نمایشگاه کتاب با محوریت معرفی آداب و سنن، طبیعت و ظرفیت های زیستی جزیره اشاره کرد و از شهروندان و گردشگران نوروزی دعوت کرد تا از این برنامه ها بازدید کنند.
شایان ذکر است، جزیره قشم به‌عنوان بزرگترین جزیره خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار دارد. مراکز تجاری و دیدنی‌های طبیعی نظیر جنگل‌های حرا، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه و ظرفیت های بومی- محلی همانند صنایع متنوع دستی و موسیقی خاص ناحیه جنوب کشور از جمله جاذبه های توریستی قشم است.

شناسه خبری: 50880

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو