با ورود همزمان دو کشتی تجاری به مجتمع بندری کاسپین؛

ادامه روند حمل کالا از کریدور بین المللی چین قزاقستان ایران از مسیر منطقه آزاد انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50228
ساعت 10:35 يکشنبه 21 بهمن 1397
در ادامه روند فعالیت کریدور چین قزاقستان ایران، با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، اعضای هیات مدیره و معاونین سازمان و مسئولین منطقه ای دو کشتی تجاری حامل کالا از این مسیر بین المللی به صورت همزمان وارد مجتمع بندری کاسپین شدند.

به گزارش فرینا، بنا بر این گزارش محموله های تجاری جدید توسط کشتی های آدرینا و دیبا در مجتمع بندری کاسپین پهلو گرفتند، توسط ۲ شرکت حمل و نقل بین المللی مختلف از شهرهای ووهان چین و بندر نینگبو چین به مقصد مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی حمل شدند .

محموله اول به صورت حمل و نقل ترکیبی از مبداء شهر ووهان چین حامل قطعات شرکت آمیکو متعلق به شرکت سمند ریل توسط کشتی آدرینا وارد منطقه آزاد انزلی شد و به مقصد نهایی واحد تولیدی قطعات خودرو در ارس ترانزیت کانتیری می شوند و محموله دوم نیز از مبدا بندر نینگبو چین، حامل لوازم کودک و نوزاد، لوازم کشاورزی، قطعات یدکی، کاغذ دیواری به صورت حمل و نقل ترکیبی توسط کشتی دیبا به مقصد بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی ترانزیت شده است.

گفتنی است این کریدور از کشور چین شروع شده و از طریق خط ریلی چین- قزاقستان به بندر اکتائو در این کشور می رسد و با طی مسیر در دریای خزر به بندر کاسپین متصل می شود و با شروع فعالیت این کریدور امکان ترانزیت۱۰ میلیون تن کالا فراهم شده و مزیت اصلی این کریدور، کاهش مسافت، زمان و هزینه حمل و نقل کالا نسبت به مسیر موجود از طریق دریای زرد، اقیانوس هند و بندرعباس در جنوب ایران است.

بر این اساس با توجه به سرمایه گذاری چند صد میلیارد دلاری چینی ها برای فعالسازی مسیرهای جاده ابریشم جدید، شرایط جدید بین المللی کشور، نقش این کریدور در توسعه مبادلات تجاری‌کشور و ترانزیت کالای کشور چین از مسیر منطقه آزاد انزلی به کشورهای همسایه روز به روز افزایش خواهد یافت .

لازم به ذکر انتقال کالا در مسیر کریدور جدید چین و ایران، از مهمترین بندهای تفاهم نامه همکاری مشترک منعقده فی مابین سازمان منطقه آزاد انزلی و انجمن همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری چین و توافقات صورت گرفته با رییس اتاق بازرگانی چین برای بخش خصوصی و مدیران بنادر و راه آهن کشور قزاقستان و چندین سال نشست های تخصصی مدیران ارشد این سازمان با مقامات رسمی کشور چین و قزاقستان برای فعالسازی این کریدور مهم ترازیتی است.

گفتنی است مسیر ترانزیتی چین(اروم چی)، قزاقستان (بندر آکتائو)، ایران (بندر کاسپین) به منظور ایجاد مسیرهای جدید ترکیبی میان ایران و چین با محوریت منطقه آزاد انزلی، افزایش ظرفیت حمل و نقل بار در دریای خزر از تیر ماه سالجاری و با حضور معاون اول رییس جمهور و مقامات ملی و استانی و روسای اتاق بازرگانی چین با پهلوگیری نخستین کشتی‌تجاری در این مسیر در مجتمع بندری کاسپین به صورت رسمی شروع به کار کرده است و در بهمن ماه امسال اولین محموله تجاری از بندر بزرگ نینگبو در شرق کشور چین از مسیر این کریدور وارد بندر کاسپین شد.

گالری تصاویر

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

موانع و چالش‌های حوزه صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان در مناطق آزاد بررسی شد
گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري