‌حضور صنعتگرانی از آسیا تا اروپا در جشنواره مد و لباس فجر در چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50196
ساعت 11:48 چهارشنبه 17 بهمن 1397
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: صنعتگرانی از آسیا تا اروپا در بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر ۲۵ تا ۲۸ بهمن‌ماه به میزبانی چابهار شرکت می‌کنند.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، عبدالرحیم کردی اظهار کرد: بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر امسال با حضور کشورهایی از آسیای میانه، آسیای جنوبی، تا اروپا ۲۵ تا ۲۸ بهمن‌ماه در چابهار برگزار می‌شود و صنعتگران این کشورها به همراه صنعتگران عمدتاً سوزن‌دوز بلوچ دستاوردهای خود را به‌نمایش می‌گذارند.

وی افزود: هدف ما از برگزاری این جشنواره در چابهار، برندسازی و تجاری‌سازی نقوش منحصر به فرد بلوچ در سوزن‌دوزی است؛ می‌خواهیم فرهنگ اصیل بلوچ تلفیقی با مد روز شود و با برند متناسبی در بازار جهانی ارائه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر به ما این امکان را می‌دهد که پیوند‌های نقوش محلی بلوچستان که با برخی همسایگان یکسان است، مستحکم‌تر شود و با ارائه، ثبت و ضبط مناسب آن، کشور و کسی نتواند این نقوش منحصر به فرد را کپی‌برداری کند، کمااینکه به دلیل برخی اهمال‌ها تاکنون کپی‌برداری اتفاق اتفاده است.

کردی خاطرنشان کرد: یکی‌از مهم‌ترین بخش‌هایی که در این جشنواره دنبال می‌شود، تبادل هنر و دانش صنعتگران ما با صنعتگران دیگر کشورهای شرکت‌کننده است؛ در اثنای جشنواره کارگاه‌هایی پیش‌بینی شده که صنعتگران ما به‌همراه صنعتگران دیگر کشورهای شرکت‌کننده باهم به تبادل هنر، فن و دانش می‌پردازند تا برای برند‌سازی، تجاری‌سازی و ثبت و ضبط بهتر از تجربیات و فنون هم بهره‌گیرند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو