جشنواره هاي تابستاني آذربايجان شرقي به استقبال گردشگران مي روند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5009
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
همزمان با آغاز فصل سفر و گردشگري، استان آذربايجان شرقي با برگزاري جشنواره هاي مختلف فرهنگي و تفريحي به استقبال گردشگران تابستاني مي رود.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، در راستاي غني سازي اوقات هموطنان و گردشگران و معرفي جاذبه هاي استان، جشنواره‌هاي مختلفي براي معرفي و تبليغ جاذبه‌ها و قابليت هاي گردشگري استان آذربايجان شرقي پيش بيني شده است.

همچون سال گذشته و با توجه به توانمندي هاي مختلف شهرستانها و روستاهاي استان، جشنواره‌ گل محمدي، انار،گردو و سير را از جمله جشنواره‌هاي پيش بيني شده براي تابستان امسال است.

برخي ديگر از جشنواره ها براساس محصولات کشاورزي و همچنين صنايع دستي استان برنامه ريزي شده است که جشنواره هاي گليم ، ورني، سيب، هلو ، انگور و پنيرليقوان از جمله اين جشنواره‌ها است.

مهندس تراب محمدي رييس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي برگزاري همايش ها را از جمله برنامه هاي اين اداره کل ذکر کرد و افزود: با توجه به ويژگي هاي استان، همايش‌هاي روستاهاي شگفت انگيز و همايش طبيعت گردي از جمله همايش‌هايي است که براي معرفي جاذبه‌هاي طبيعي استان آذربايجان شرقي و فرهنگ سازي درراستاي بهره گيري از اين جاذبه‌ها برگزار مي شود.

محمدي گفت: درسال جاري همچنين همايش‌هاي ديگري درحوزه‌هاي مختلف برگزار مي‌شود که همايش مشروطه، همايش مديران دفاتر خدمات مسافرتي و گراميداشت روز جهاني جهانگردي از جمله اين همايش‌ها است.

گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در خاتمه مي افزايد: استان آذربايجان شرقي در تابستان سال گذشته و نوروز امسال تجربه موفقي از ميزباني گردشگران را پشت سر نماد و امسال برنامه هاي گسترده اي در اين خصوص پيش بيني کرده است.

شناسه خبری: 5009

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو