13 / بزرگترین مرکز توربافی کشور در چابهار افتتاح شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50040
ساعت 09:42 شنبه 13 بهمن 1397
بزرگترین مجموعه توربافی «ماهوربافان» کشور /جمعه 12 بهمن ماه/ با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، استاندار و جمعی از مسئولان محلی در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.

به گزارش فرینا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه توربافی چابهار سالانه 700 تن انواع تور ماهیگیری را تولید و به بازار عرضه می کند.
عبدالرحیم کردی اظهار داشت: این مجموعه کمک بزرگی به توسعه صید و صیادی و افزایش صید در سواحل مکران می کند و دیگر نیازی نیست از سایر نقاط تور وارد شود.
کردی افزود: در فاز نخست این مجموعه علاوه بر تامین تمام تورهای مورد نیاز کشور، ظرفیت صادرات به کشورهای منطقه را نیز دارد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به این شهرستان علاوه بر افتتاح مجموعه توربافی از شهرک پتروشیمی نگین مکران، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و کلانتری و کارخانه فولاد بازدید کرد.
کردی ادامه داد: شهرک پتروشیمی نگین مکران برای تولید محصولاتی همچون اوره، متانول، آمونیاک، اوره آمونیاک، اولفین و پروپلین راه اندازی شده که زیرساخت های شهرک با پیشرفت 65 درصدی در حال انجام است.
وی افزود: در بخش طرح های مستقر در شهرک پتروشیمی چابهار 2 واحد متانول و اوره آمونیاک فعالیت خود را آغاز کردند که پیش بینی می شود واحد متانول تا اواسط سال آینده به بهره برداری و مرحله تولید برسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: مجتمع فولاد مکران نیز با ظرفیت تولید یک میلیون و 600 هزار تنی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه هیاتی متشکل از پنج معاون وزیر /روز جمعه 12بهمن/ وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان چابهار قرار گرفت.
دژپسند در نشستی با فعالان اقتصادی منطقه آزاد چابهار مسائل و مشکلات حوزه تولید و اشتغال را بررسی و در نشست هم اندیشی که با حضور استاندار و مدیرعامل مناطق آزاد کشور و جمعی از مدیران محلی برگزار می شود، شرکت می کند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو