12 / چابهار جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50039
ساعت 09:36 شنبه 13 بهمن 1397
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: چابهار جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد و امروز دنیا به اهمیت و جایگاه این منطقه پی برده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا مرتضی بانک روز جمعه در جمع دانش آموزان، مردم و مسئولان محلی چابهار اظهار داشت:خروج چابهار از گستره تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی نشان از اهمیت این منطقه دارد.
وی بیان کرد: چابهار یکی از نقاط بسیار مهم و استراتژیک در کشور محسوب می شود که تمام موفقیت هایش را مدیون نظام جمهوری اسلامی است.
مشاور رئیس جمهوری گفت: ایران اسلامی در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های خوبی داشته است که هیچگاه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
وی بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در بهمن 1357 قدرت پوشالی نظام شاهنشاهی را بهم ریخت و نظام اسلامی را پایه گذاری کرد.
مرتضی بانک ادامه داد: چهلمین سالگرد استقلال و آزادی کشور حکایت از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارد.
وی خطاب به مردم چابهار گفت: شما مرزنشینان شیردل مایه مباهات و سربلندی کشور هستید.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه استبداد و استعمار پیش از انقلاب امکان حضور مردم را در تصمیم گیری ها به صفر رسانده بود، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا با تمام امکاناتش برای به زانو درآوردن این مردم کوشش می کند اما همه دنیا می دانند که در برابر اراده و خواست این مردم کاری از پیش نمی برد.
وی ادامه داد: وحدت و انسجام تحت رهبری های داعیانه رهبر معظم انقلاب چیزی به جز پیروزی اراده مردم را به دنبال نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: ایران اسلامی چهل سال عزت و افتخار را پشت سر گذاشته و قله های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کند.
عبدالرحیم کردی افزود: منطقه آزاد همزمان با سراسر کشور برنامه های خوبی را برای استقبال از دهه فجر اجرا می کند.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان محلی همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر با حضور در مزار شهدای گمنام مسجدپیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد چابهار با غبارروبی، عطرافشانی، نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای ادای احترام کردند.
همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در 12 بهمن سال 57 جشن‌ های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در چابهار با رقص دهل و ورنا محلی و 2 چاپی آغاز شد.
به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در دروازه اقیانوس منطقه آزاد چابهار، اجرای سرود توسط دانش آموزان، اجرای سرود جمهوری اسلامی به صورت دست جمعی و اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی هنری از دیگر برنامه های گرامیداشت ورود امام راحل به میهن اسلامی بود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو