آغاز به‌کار اولین سامانه پایش برخط سیار آب و پساب در پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50019
ساعت 15:35 چهارشنبه 10 بهمن 1397
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آغاز به کار اولین سامانه پایش برخط سیار آب و پساب برای ارزیابی کیفی آب‌های محیطی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد.

به گزارش فرینا، فرهاد قلی نژاد گفت: اولین مرحله از پایش کیفی آب‌های محیطی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به عنوان یکی از منابع آسیب پذیر و حساس زیستی بر روی یکی از کانال‌های منتهی به جنگل حرای نایبند با استفاده از سامانه سیار برخط پایش کیفی آب و پساب با موفقیت انجام شد.
قلی نژاد افزود: این اقدام در راستای پایش گسترده و مستمر منابع آب‌های سطحی و خروجی پساب واحدهای صنعتی نظیر پالایشگاه‌های گازی و صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه پارس جنوبی آغاز و با همکاری و تعامل سازمان منطقه ویژه پارس، در دوره‌های زمانی حداقل هر هفته یک‌بار در طول سال ادامه خواهد یافت.
حسین یگانه رئیس اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان نیز گفت: با توجه به توانایی دستگاه مورد نظر در مشخص نمودن موقعیت جغرافیایی محل پایش به صورت طول و عرض جغرافیایی و همچنین قابلیت پیاده‌سازی نقاط بر روی نقشه Google Earth، امکان رصد نمودن لحظه به لحظه پایش‌ها در کلیه مناطق به صورت مستند و مستدل فراهم شده که این امر در شناسایی فوری و بهنگام آلودگی نقاط و مراکز صنعتی آلاینده و درپی‌آن مدیریت بحران‌های محیط‌زیستی و کنترل رخدادهای طبیعی و صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

گالری تصاویر

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو