کاشت 3 هزار اصله درخت در محور دوغارون ـ تایباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50016
ساعت 14:36 چهارشنبه 10 بهمن 1397
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی و در راستای فضاسازی در ورودی کشور از سمت شرق، سه هزار اصله نهال از نوع کاج با حضور استاندار خراسان رضوی و هیات همراه از ابتدای پاسگاه مرزی 17 شهریور در محور تایباد به دوغارون و برعکس کاشته می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا منطقه خراسان، فرامرز سلطانی در حاشیه سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان مرزی تایباد و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: پروژه درخت‌کاری با رویکرد فضای سبز و توسعه آبادانی در فاصله 40 هکتار از محور تایباد به دوغارون و برعکس در دو آیلند در حال کاشت است.
سلطانی گفت: فاز اول این طرح در 20 هکتار با اعتبار سه میلیارد ریال توسط منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در دست اقدام است و پس از اتمام آن فاز دوم آغاز و فضاسازی این منطقه توسعه خواهد یافت.
وی از احداث یک سایت کامل رفاهی در این محور خبر داد و بیان کرد: بعد از اتمام درخت‌کاری یک مجتمع رفاهی شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، مغازه و... برای استفاده رانندگان و مسافران مرزی احداث خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: اکنون که این منطقه به لطف استاندار خراسان رضوی به عنوان منطقه معین انتخاب شده است طرح مبلمان جاده‌ای و تأمین رفاه مسافران و رانندگان با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.
در ادامه این مراسم مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای این طرح که با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد، از نوع گیاهی کاج استفاده گردید که با شرایط آب و هوایی این منطقه سازگاری بیشتری دارد.
سیدحسین آقایی افزود: اجرای این طرح علاوه بر زیباسازی محیط از گرد و غبار جلوگیری کرده و نیز آلودگی را کاهش می‌دهد.
آقایی گفت: با توجه به حمل و نقل جاده‌ای و تردد بالای مسافران و همچنین ورود سالانه بیش از یک میلیون نفر از طریق مرز دوغارون به ایران هر اقدامی در این حوزه صورت گیرد، بستری برای توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و جذب سرمایه‌گذار است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو