جذب سه میلیون گردشگر برای منطقه آزاد ماکو هدفگذاری شده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50003
ساعت 08:52 چهارشنبه 10 بهمن 1397
معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ جذب سه میلیون گردشگری تا ۱۴۰۰ برای منطقه آزاد ماکو هدفگذاری شده است.

به گزارش فرینا، حسین حمزه لو در حاشیه دومین جلسه شورای اداری شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت، در گفت و گو با فرینا آماده سازی و فراهم کردن زيرساخت های لازم جهت جذب سرمايه گذار را از جمله برنامه های توسعه گردشگری برشمرد افزود:‌ در همین راستا احداث هتل، مجتمع ها و مراکز رفاهی، تفريحی و…را در برنامه ها پیش بینی کردیم بطوریکه مجوز دو هتل 5ستاره در منطقه صادر و کلنگزنی شده اند. 
حمزه لو با اشاره به احداث يک هتل 5ستاره ديگر با الگو برداری از کاروانسراهای قديمی، به نام کاروانسرای عباسی در منطقه  آزاد ماکو گفت: این هتل نیز توسط معاون فرهنگی، گردشگری و صنايع خلاق دبيرخانه شورايعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی کلنگزنی شده است و در ساير حوزه ها نيز به دنبال جذب سرمايه گذار برای احداث هتل می باشيم.
وی ادامه داد:‌همچنين در همين زمينه همايش ماکوگرام را با هدف شناساندن و توسعه بومگردی در منطقه برگزار کردیم و از فعالان اين عرصه دعوت به عمل آمد و در منطقه آزاد ماکو حضور بهم رساندند و در همين همايش سه روستای هدف بومگردی به اين فعالين معرفی شد.
معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه روستاهای ديگر نيز مورد بررسی و هدف قرار گرفته و به زودی اجرای احداث زيرساخت ها در اين روستاها شروع میشود افزود: اخيرا هم مجتمع بومگردی باباطاهر که در ميان راه بازرگان به ماکو قرار دارد، با حضور معاون فرهنگی، گردشگری و صنايع خلاق دبيرخانه شورايعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی افتتاح شد که پيگير طرح توسعه اين مجتمع هستيم؛ چراکه ظرفيت مطلوبی را برای توسعه بومگردی منطقه ايجاد می کند.

ثبت جهانی منظر تاريخی، فرهنگی و طبيعی منطقه آزاد ماکو و برندسازی گامی در راستای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری است. 

حمزه لو از اقدام سازمان منطقه آزاد ماکو برای ثبت جهانی منظر تاريخی، فرهنگی و طبيعی منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: ساماندهی و احيای سايتهای تاريخی ازجمله مرمت کاخ سردار و قلعه قبان،‌  آماده سازی و فراهم نمودن زيرساخت های لازم در راه اندازی اقامتگاه های بومگردی و برندسازی منطقه بعنوان مهمترين برنامه سازمان در ين حوزه در دست اجرا است. 
وی همچنين از عقد قرارداد برندسازی منطقه خبر داد و تصریح کرد:  به دنبال اين هستيم که با برندسازی منطقه، ماکو را به همه هموطنان و گردشگران خارجی معرفی نماييم تا در منطقه حضور پیدا کنند.
معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه از استقرار دفتر مهاجرت و پليس اطلاعات و امنيت جهت تسهيل تردد اتباع خارجی در منطقه خبرداد و افزود:‌ با حضور سردار رضاييان کارهای مقدماتی انجام شده و با خریداری تجهيزات اين مرکز  امید داریم با استقرار در گمرک و فرودگاه، گردشگران خارجی که به منطقه ورود می کنند، ديگر در پاسپورتشان مهر ورود و خروج درج نشود، که اين اتفاق مسلما به رشد گردشگری خارجی در منطقه کمک شايانی می کند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو