سفیر ایران در پاکستان:

راه اندازی مسیر ریلی چابهار ـ کراچی به توسعه 2 منطقه کمک می کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49983
ساعت 12:47 سه شنبه 9 بهمن 1397
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان گفت: راه اندازی مسیر ریلی چابهار ـ کراچی علاوه بر توسعه این مناطق کمک شایانی به افزایش مبادلات تجاری و عبور و مرور مسافر می کند.

به گزارش فرینا به نقل از  ایرنا، مهدی هنردوست ضمن بازدید از ظرفیت های تجاری و ترانزیتی چابهار در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: شهرستان چابهار از طریق مرز بین المللی ریمدان به پاکستان متصل است و این مرز باید به یکی از کانون های اصلی تجارت، ترانزیت و تبادل کالا و جابجایی مسافر تبدیل شود.
هنردوست بر تکمیل زیرساخت های جاده ای، اختصاص امکانات و تجهیزات پیشرفته برای جابجایی قانونی کالا و مسافر در مرز ریمدان تاکید کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: مرز ریمدان مورد توجه دولت پاکستان است تا بتواند از طریق آن در توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و افزایش حجم تجارت با ایران از آن استفاده کند.
هنردوست با بیان اینکه چابهار ظرفیت های مهمی در حوزه تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد، تاکید کرد: باید با توسعه ظرفیت های حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده ای و هوایی به ارتقا روابط مردم و مسئولان 2 کشور ایران و پاکستان در محدوده چابهار اقدام کرد.
وی ادامه داد: برای ایجاد مسیر ریلی چابهار ـ کراچی به توافق های اولیه رسیده ایم و امیدواریم این مهم هرچه سریعتر اجرایی شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان تصریح کرد: دولت پاکستان تمایل زیادی برای توسعه روابط و افزایش تجارت و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران از طریق مرز بین المللی ریمدان دارد و باید زیر ساخت های این مرز که از نزدیکترین مسیرهای ارتباطی با 2 بندر مهم گوادر و کراچی پاکستان است آماده شود. 
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز با تشریح ظرفیت های بندر، منطقه آزاد و توانمندی های گردشگری و تجاری این شهرستان اظهار داشت: هدف نخست دولت جمهوری اسلامی ایران تامین معیشت مرزنشینان منطقه مرزی دشتیاری است و برای این منظور دستگاههای اجرایی ماموریت دارند تا زیرساخت های مرز ریمدان را تکمیل کنند.
رحمدل بامری افزود: مرز ریمدان از امیدهای اصلی اشتغال، توسعه پایدار و ارتباط فرهنگی و اقتصادی چابهار با پاکستان است و با تکمیل زیرساخت های اینترنت، امکانات رفاهی و افتتاح پایانه بار و مسافر می تواند نقش مهمی در توسعه و اشتغال منطقه ایفا کند.
بامری گفت: چابهار یکی از نقاط راهبردی ایران در توسعه محور شرق است و در آینده نقش مهمی در تجارت و ترانزیت منطقه دارد.
سرپرست فرمانداری چابهار ادامه داد: ارتباط ریلی، دریایی، هوایی و زمینی چابهار با پاکستان به نفع هر 2 کشور است و موجب توسعه می شود.
به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان به همراه محمد مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، کورش محمدی رئیس بازارچه های مرزی استان و شماری از مسئولان محلی از زیرساخت های مرز ریمدان، ظرفیت های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بندر و منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو