تامین آب شرب فازهای صنعتی ارس با راه اندازی تصفیه خانه جدید جلفا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49899
ساعت 11:09 چهارشنبه 3 بهمن 1397
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس از تامین آب شرب فازهای مختلف سایت صنعتی منطقه آزاد ارس و افزایش حجم آب تامین شده برای واحدهای تجاری و مسکونی در جلفا خبر داد.

به گزارش فرینا، ایرج حاتمی با اعلام این خبر، گفت: تصفیه خانه آب شرب جلفا یکی از زیرساخت هایی بود که بر اساس نیاز روزافزون منطقه شکل گرفت و از سال 94 کار احداث این تصفیه خانه توسط سازمان منطقه آزاد ارس آغاز شد. 
حاتمی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تصفیه خانه آب شرب جلفا با ظرفیت 40 لیتر در ثانیه، آب مورد نیاز این منطقه را با کیفیتی در حد استانداردهای جهانی تولید کرده و به مخزن تازه تاسیس با ظرفیت 2500 متر مکعب منتقل می کند. 
وی خاطرنشان کرد: حدود 26 کیلومتر خط لوله آبرسانی در این منطقه کار شده است تا آب شرب و بهداشتی هم به واحدهای مسکونی و تجاری و هم به واحدهای صنعتی و تولیدی برسد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به تکمیل زیرساخت های آبرسانی در فازهای مختلف صنعتی جلفا، تاکید کرد: 9 ماه قبل خط انتقال آب شرب در ورودی سایت صنعتی جلفا قرار داشت اما هم اکنون این خط انتقال به تمام بخش های فاز یک و دو سایت صنعتی کشیده شده است. 
حاتمی افزود: پیش از این آب شرب فازهای صنعتی از یک لوله آب با قطر 2 سانتی متر تامین می شد اما هم اکنون این آب توسط لوله هایی با قطر 20 سانتی متری به فازهای یک و دو منطقه صنعتی رسیده و تمام واحدها می توانند آب شرب را به واحد تولیدی خود منتقل کرده و یا از شیرهای برداشت کارتی که بزودی نصب خواهد شد به میزان مورد نیاز، آب شرب واحد تولیدی خود را تهیه کنند. 
وی تصریح کرد: این اقدامات با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده است. علاوه بر این حدود 3 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز برای تصفیه خانه و حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای مخزن نگهداری آب هزینه شده است. 
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس، با اشاره به اهداف اصلی راه اندازی تصفیه خانه جلفا، گفت: بر اساس آمار، آب مصرفی در جلفا در زمان اوج مصرف تابستان 100 لیتر در ثانیه است و در صورتی که تصفیه خانه جدید احداث نمی شد، ممکن بود شاهد بروز بحران کمبود آب مصرفی در جلفا و هادیشهر باشیم. 
حاتمی خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی مجتمع های صنعتی و سکونتی، تامین آب مصرفی است و در منطقه آزاد ارس نیز به دلیل حجم بالای فعالیت مجتمع های تولیدی و صنعتی، این نیاز بیشتر احساس می شود. بر همین اساس سازمان منطقه آزاد ارس تلاش کرده است تا این نیاز به آب شرب و آب خام برای واحدهای صنعتی را به کاملترین شکل ممکن برطرف کند.
وی افزود: برخی از واحدهای تولیدی ارس مانند واحدهای تولید کننده لوازم بهداشتی، غذایی و پزشکی، به آب شرب و بهداشتی بیشتری برای تولید نیاز دارند و این آب برای استفاده در پروسه تولید این کارخانه ها تامین شده است. 
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه برنامه های آتی سازمان منطقه آزاد ارس در این حوزه، تاکید کرد: برای تامین کامل آب شرب در آینده، تصمیم گرفته شده است تا منطقه آزاد ارس بخشی از هزینه های تکمیل تصفیه خانه بزرگ آب شرب شهرستان را تامین کرده و بتوانیم جوابگوی رشد جمعیت و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و صنعتی در منطقه آزاد ارس باشیم. 
حاتمی افزود: برای اتمام این تصفیه خانه نیز به حدود 50 میلیارد تومان هزینه نیاز است و به شرط بهره برداری در زمان پیش بینی شده، سازمان منطقه آزاد ارس بخشی از هزینه کار را پرداخت خواهد کرد. 
وی در پایان گفت: همچنین انتقال آب شرب به بخش هایی که هنوز لوله کشی انجام نشده است، با قراردادهای جدید به سرعت ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟