۴۸ پروژه استراتژیک در سواحل مکران درحال اجراست

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49843
ساعت 12:23 يکشنبه 30 دی 1397
معاون وزیر دفاع و دبیر ستاد توسعه سواحل مکران گفت: ۴۸ پروژه و ابرپروژه استراتژیک عمرانی و زیربنایی در سواحل مکران درحال اجراست.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از چابهار؛ علی اکبر سلیمانی در اختتامیه کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار و استان سیستان و بلوچستان افزود: سواحل مکران، سواحلی با ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی، گردشگری و ترانزیتی است؛ پس از تاکید مقام معظم رهبری بر آبادانی این سواحل، ستاد توسعه سواحل مکران در وزارت دفاع تشکیل شده و شورای آن نیز با عضویت عمده دستگاه‌های اجرایی به ریاست معاون اول رئیس جمهور بر اجرای طرح‌های عمرانی و تسریع در اجرای آن‌ها در محدوده این سواحل نظارت می‌کند.

سلیمانی گفت: تاکنون 48 پروژه و ابرپروژه عمرانی به ارزش بیش‌از 63 هزار میلیارد تومان در سواحل مکران توسط دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی آغاز شده که از یک تا بیش‌از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: طرح جامع پیکیره بندی بندی و پهنه‌بندی سواحل مکران در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده و به‌زودی اجرایی می‌شود تا پیکیره‌های سرمایه‌گذاری در سواحل مکران به‌صورت متوازن به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

سلیمانی با اشاره به تسریع در پروژه‌های عمرانی در سواحل مکران گفت: با توجه به اهمیت این سواحل، پیگیر تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به اذن رهبری برای تزریق و تسریع در پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و پسکرانه‌ای سواحل مکران هستیم.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران حاضر در همایش گفت: امیدواریم سرمایه‌گذاران و به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی از فرصت معافیت تحریمی چابهار استفاده کنند و به‌شکلی همه‌جانبه برای سرمایه‌گذاری به این بندر مهم سواحل مکران بیایند.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا آنجا که می‌توانند روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند و با ایجاد میز خدمت زمان و بورکراسی اداری را برای سرمایه‌گذاران تا حدقابل توجهی کاهش دهند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو