همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار سالیانه برگزار می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49779
ساعت 14:58 چهارشنبه 26 دی 1397
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار که با دید توسعه سیستان و بلوچستان اواخر این هفته برگزار می‌شود قرار است به رویداد ثابت سالانه تبدیل شود.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار 28 و 29 دی ماه با مشارکت منطقه آزاد چابهار و استانداری سیستان و بلوچستان و با حضور بیش‌از 300 سرمایه‌گذار و گروه سرمایه‌گذاری و مقامات، وزرا، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد کشوری برگزار می‌شود.

کردی افزود: حدود 100 بسته سرمایه‌گذاری در پنل‌های شیلات و کشاورزی، صنعت و معدن، نفت،گاز و پتروشیمی،گردشگری و حمل و نقل و ترانزیت در این همایش رونمایی می‌شود که حدود نصف این بسته ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری چابهار و منطقه آزاد آن و بقیه مختص به دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این همایش که قرار است به رویداد ثابت سالیانه تبدیل شود، شناساندن ظرفیت‌‌های اقتصادی منحصر به فرد سیستان و بلوچستان و چابهار به سرمایه‌گذاران و به‌ویژه سرمایه‌گذاران بومی داخلی و خارجی سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سرمایه‌گذاران از ایران و کشورهای همسایه که عمدتا صاحب سرمایه‌ بومی سیستان و بلوچستان هستند در این همایش شرکت می‌کنند و بسته‌های سرمایه‌گذاری متنوع از صنایع غذایی و پتروشیمی تا فولاد و گردشگری و پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های نو به آن‌ها ارائه می‌شود.

کردی گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری را سعی کردیم با مطالعات جامع و کامل به سرمایه‌گذاران ارائه دهیم تا با در نظر گرفتن همه جوانب وارد سرمایه‌گذاری شوند؛ معتقدیم در فضای جدید باید بر ظرفیت‌ها و توامندی‌های داخلی تکیه کنیم که آوردن سرمایه، سرمایه‌گذاران بومی سیستان و بلوچستان که در کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس مشغول‌اند؛ برای توسعه چابهار و سیستان و بلوچستان تحول آفرین است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش در دو بخش، اول بررسی افق‌های توسعه‌ای چابهار و سیستان و بلوچستان و بخش دوم نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری فعلی استان و چابهار در دو روز ادامه داد. قرار است این همایش به رویداد ثابت سالیانه تبدیل شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو