افزایش ترانزیت انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49746
ساعت 17:02 يکشنبه 23 دی 1397
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: بیش از 31 میلیون و 531 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی نه ماهه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش فرینا، عادل دریس ضمن اعلام این خبر، میزان تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) را بیش از 19 میلیون تن و کالای نفتی را طی نه ماهه سال جاری در حدود 12 میلیون و 519 هزار تن برشمرد.
دریس همچنین مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) را مرز برتر ترانزیت خروجی فرآورده های نفتی کشور توصیف کرد و افزود: ترانزیت فرآورده های نفتی در بندرامام خمینی(ره) با 10 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به حدود 2 میلیون تن رسیده است.
وی با اشاره به تخلیه بیش از 8 میلیون و 749 هزار تن انواع کالاهای اساسی از جمله خوراک دام و نهاده کشاورزی طی مدت مذکور از رشد 26 درصدی تخلیه این نوع کالا خبر داده و تحقق این امر را دال بر آمادگی و توانایی این بندر بزرگ تجاری در خدمات رسانی به شناورهای پهن پیکر و فله بر با حداکثر توان و سرعت عنوان کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، برخورداری از مزیت کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و آماده به کار و کارآمدی توان نیروهای عملیاتی برای تحقق نرخ سرعت تخلیه مطلوب را از عوامل و علل تقویت جایگاه این بندر بزرگ تجاری در تخلیه و بارگیری کالای های اساسی دانست.
دریس با اشاره به اهتمام دولت به تقویت و رونق صادرات غیرنفتی و پیشگامی این مجتمع بندری در ایجاد تسهیلات و حمایت از صادرکنندگان کالای غیر نفتی عنوان کرد: در پی ایجاد تمهیدات عملیاتی لازم در این مجتمع بندری صادرات کلینکر با 88 درصد رشد به بیش از یک میلیون و 618 هزار تن رسید.
یادآور می شود؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با مساحتی معادل 11 هزار و 44 هکتار واقع در شمال غربی خلیج فارس با ظرفیت سالانه 50 میلیون تن نقش مهمی را در زنجیره تأمین کالا و بازرگانی دریایی کشور ایفا می کند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو