معدوم سازی 23 تن فرآورده نوشیدنی و روغن زیتون تاریخ گذشته و غیر مجاز در ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49681
ساعت 13:43 سه شنبه 18 دی 1397
مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد ارس از معدوم سازی 23 تن فرآورده نوشیدنی تاریخ گذشته و غیر مجاز روغن زیتون محصول کشور ترکیه در ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، مهدی غفاری با اعلام این خبر، گفت: مقدار 23 تن فرآورده غیر مجاز نوشیدنی با برندهای  MIRANDA،LIPTON، PEPSI و روغن زیتون TEKSENمحصول کشور ترکیه، به دلیل انقضاء تاریخ مصرف، غیر قابل ترخیص و عرضه به بازار تشخیص داده شده و معدوم شد. 
غفاری افزود: این فرآورده ها با ارزش بیش از 5 میلیارد ریال از سالهای گذشته به صورت بلاتکلیف در یکی از انبارهای داخل محدوده گمرکی رسوب شده بود و به منظور صیانت از سلامت جامعه با اخذ دستور دادستان، معدوم سازی شده و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.  
وی خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از سلامت شهروندان و گردشگران و حفظ نیک نامی بازار ارس، عرضه فرآورده های غیر منطبق با ضوابط استاندارد و سازمان غذا و دارو ممنوع بوده و در این خصوص اطلاع رسانی لازم در سطح شهر و پیام رسان های عمومی انجام شده است. 
مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس اجرای سیاست های سازمان غذا و دارو در زمینه واردات فرآورده های سلامت محور را ضامن سلامت و ایمنی جامعه دانست و افزود: با اخذ تفویض اختیارات سازمان غذا و دارو، کلیه امورات مربوط به صدور مجوز ترخیص و مصرف فرآورده های سلامت محور از طریق مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس صورت می پذیرد و در این راستا سلامت و اصالت کالاهای وارداتی خط قرمز واردات هرگونه فرآورده سلامت محور به محدوده جغرافیایی منطقه آزاد ارس است.
غفاری عنوان کرد: استراتژی مدیریت غذا و داروی سازمان در خصوص صیانت از سلامت جامعه تمرکز بر جمع آوری و امحای کالاهای تاریخ گذشته، غیر مجاز و غیر قابل عرضه به بازار است و در این راستا بازدیدهای مستمر از انبارهای کالاهای سلامت محور منطقه ادامه دارد. 
گفتنی است، از زمان راه اندازی مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس بیش از 400 تن فرآورده غیر مجاز شناسایی، جمع آوری و پس از اخذ نتایج آزمایشگاهی و دستور دادستان عمومی و انقلاب با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو