افزایش صادرات 54 درصدی کالا از مرز دوغارون از ابتدای سالجاری

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49619
ساعت 14:57 شنبه 15 دی 1397
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: در 9 ماه ابتدایی سال جاری صادرات کالا به کشور افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در وزن 54 درصد و در ارزش دلاری 180 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فرینا، سید حسین آقایی افزود: راه‌اندازی فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای سطح اشتغال منطقه، پیگیری سیاست‌های توسعه منطقه‌ای، احداث قطب‌های اقتصادی و صنعتی و ایجاد محیط امن برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مهمترین اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است.
آقایی گفت: موقعیت ممتاز این منطقه در همجواری با ولایت هرات که قطب اصلی اقتصاد کشور افغانستان است، محیطی امن را برای فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی فراهم نموده است.
وی افزود: در حال حاضر عمده درآمد مردم تایباد از طریق کشاورزی می‌باشد که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های پی در پی رونق چندانی ندارد و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تلاش کرده در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی شهرستان گام‌های موثری بردارد.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یک واحد کارخانه فرآوری برنج، کارخانه روغن کشی کنجد و شرکت پخش گاز مایع فرگاز با بهره‌گیری از نیروهای بومی در حال فعالیت است.
آقایی با بیان اینکه در 9 ماه ابتدایی سال جاری صادرات کالا به کشور افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در وزن 54 درصد و در ارزش دلاری 180 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: آهن‌آلات، مصالح ساختمانی، قیر، سوخت، مواد غذایی و MDF از مهمترین کالاهای صادراتی به کشور افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون می‌باشد.
وی با تاکید بر رضایتمندی رانندگان و تجار فعال در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، گفت: با همکاری مرزبانی، گذرنامه و گمرک دوغارون تدبیری انجام شده که روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خدمات لازم به رانندگان ارائه شود و امیدواریم این اقدامات رضایتمندی تجار و صاحبان کالا را به همراه داشته باشد.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تصریح کرد: در آینده نزدیک و با همکاری نهادهای حاکمیتی در مرز دوغارون و تسریع در روند ورود و خروج کامیون‌های افغانستانی، مدت زمان توقف به حداقل کاهش یافته و از ترافیک و ازدحام کامیون‌ها در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون جلوگیری خواهد شد.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو