برگزاری نخستین نشست بین المللی روابط فرهنگی و تمدنی خلیج فارس و شرق آفریقا در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49514
ساعت 14:29 دوشنبه 10 دی 1397
قائم مقام معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین نشست بین المللی روابط فرهنگی و تمدنی خلیج فارس و شرق آفریقا در قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق با اعلام این خبر گفت: این نشست با هدف بررسی روابط فرهنگی ـ تاریخی بین جزیره قشم و شرق آفریقا به منظور ریشه یابی آداب و سنن و گسترش فعالیت های فرهنگی برگزار شد.
حجت الاسلام موسوی اجاق با اشاره به دادو ستد دریانوردان قشمی در طول قرن های گذشته با بخش شرقی این قاره وسیع، افزود: فرهنگ بومی قشم بدون درنظر گرفتن و بررسی تاثیرات سرزمین های همجوار امکان پذیر نیست و کشورهای شرق آفریقا یکی از مقاصد تجاری دریانوردان جنوب ایران بوده است.
وی گفت: دریانوردان قشمی با کشتی های بادبانی خود و طی هزاران کیلومتر نه تنها کالا بلکه به تبادل بخشی از فرهنگ بومی این دو منطقه می پرداختند.
قائم مقام معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از حضور پروفسور بهناز میرزایی به عنوان سخنران این نشست خبر داد و گفت: پروفسور میرزایی متخصص حوزه روابط ایران و آفریقا و عضو هیات علمی دانشگاه بروک کانادا است که در این نشست به بررسی ریشه های تاریخی و ارتباطی قشم با کشورهای شرق آفریقا پرداخت.
یادآور می شود، نخستین نشست بین المللی روابط فرهنگی و تمدنی خلیج فارس و شرق آفریقا در قشم، ساعت 13 روز یک شنبه 9 دی ماه در محل سالن همایش های مرکز رشد قشم برگزار شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو