رسانه ها نقش مهمی در توسعه زیرساخت های چابهار دارند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49473
ساعت 14:16 شنبه 8 دی 1397
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفت: رسانه ها نقش مهمی در توسعه زیرساخت ها، ارتقای شاخص ها و حل مشکلات چابهار دارند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سید ضیاء هاشمی در جریان بازدید از ظرفیت های ترانزیتی، تجهیزات بندری و ظرفیت های تجاری بندر شهید بهشتی چابهار افزود: رسانه محور توسعه است و وقتی بخوبی در یک منطقه ایفای نقش کند می تواند با معرفی ظرفیت های گردشگری، تجاری و اقتصادی به ایجاد اشتغال پایدار و آبادانی آن منطقه کمک کند.
ضیاء هاشمی گفت: چابهار ظرفیت های ملی و بین المللی در زمینه تجارت، ترانزیت و حمل و نقل دارد و می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی را مرتفع کند.
وی افزود: چابهار با اتصال به آبهای اقیانوسی، داشتن تحهیزات مناسب و تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی توانایی تخلیه و بارگیری هر نوع کالا و پذیرش کشتی های بزرگ 100 هزار تنی را دارد.
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با ابراز خوشحالی از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در بندر شهیدبهشتی چابهار گفت: رسانه ها بویژه خبرگزاری ایرنا نقش مهمی در توسعه اقتصادی این بندر دارد و بزودی تیم های خبری از قسمت های مختلف برای پوشش مناسب و معرفی ظرفیت های این منطقه راهبردی به مردم جهان اعزام خواهند شد.
هاشمی ظرفیت های تجاری و گردشگری چابهار را در کشور بی نظیر عنوان کرد و افزود: توجه به این بخش ها می تواند هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار 15 میلیون مترمکعب لایروبی، 203 هکتار استحصال اراضی جدید، هزار و 700 متر طول موج شکن و ساخت هزار و 700 متر اسکله انجام شده و عمق حوضچه آن نیز 16 و نیم مترمربع است.
بهروز آقایی با اشاره به ساخت راه آهن چابهار - زاهدان با پیشرفت حدود 30 درصدی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل این پروژه ملی تحولی در ترانزیت کالا رخ می دهد.
وی پوشش خبری بیشتر از بندر چابهار را خواستار شد و افزود: رسانه های در توسعه هر منطقه نقش تاثیرگذاری دارند.
سید ضیاء هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان با حضور در چابهار از ظرفیت های گردشگری رمین تا گواتر، شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران، پیکره تجاری منطقه آزاد، بنادر صیادی و توانمندی های شیلاتی، سایت پرورش میگو گواتر و رودیک و جنگل های حرا دیدن کرد و در نشست هایی با مسئولان و سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار مسائل و مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو