وزیر راه و شهرسازی:

شبکه ریلی باید به بندر کاسپین متصل شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49434
ساعت 16:00 سه شنبه 4 دی 1397
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اتصال شبکه ریلی به بندر کاسپین گفت: سرعت جابجایی و انتقال بار در استان گیلان از طریق منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین بسیار زیاد است و‌ اتصال شبکه ریلی با شبکه حمل‌ونقل دریایی می‌تواند در افزایش مراودات بار و مسافر مؤثر واقع شود.

به گزارش فرینا، محمد اسلامی در نشست شورای ترافیک استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به افتتاح خط راه‌آهن قزوین رشت افزود: پروژه ریلی رشت ـ قزوین در حال پیشروی است و حداکثر تا پایان بهمن‌ماه شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور مکلف است آن را تکمیل کند.
اسلامی با تأکید بر اینکه تحقق شبکه ریلی در گیلان نیازمند اتصال آن به بنادر آستارا ‌و انزلی است گفت: با راه‌اندازی شبکه ریلی و اتصال آن به آستارا و انزلی علاوه بر کاهش هزینه سرعت انتقال نیز افزایش پیدا می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت همکاری بیشتر راه‌آهن و حمل‌ونقل جاده‌ای در تقویت جابه‌جایی بار و مسافر تأکید کرد و افزود: راه‌آهن و راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای باید زیرساخت‌های باقیمانده در استان گیلان را تکمیل کند تا سرعت و جابجایی انتقال بار و مسافر در کنار کاهش هزینه‌ها در استان گیلان کاهش پیدا کند.
اسلامی با اشاره به افزایش ورود مسافر در استان گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها تصریح کرد: سازمان‌های مرتبط باید آموزش رانندگان آماتور در مقایسه با رانندگان مجرب را با همکاری پلیس افزایش دهند تا در کنار افزایش اقدامات ایمن افزایی روی زمین ازجمله نصب دوربین‌ها در تقاطع‌ها ایمنی سفر را افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین رشت گفت: ما در تلاشیم دو محور ورودی و خروجی باقیمانده این آزادراه هرچه سریع‌تر تکمیل شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه آزادراه رشت ـ انزلی و رشت ـ آستارا بیان کرد: اگر بخش خصوصی در این حوزه آمادگی دارند دولت نیز می‌توانند به آن‌ها کمک کند تا این محور ترانزیتی و استراتژیکی هرچه سریع‌تر احداث و به بهره‌برداری برسد.
اسلامی طرح احداث گیل پارک در گیلان را الگویی مناسب و مؤثر در افزایش ایمنی راه‌های کشور برشمرد و گفت: احداث گیر پارک‌ها در سطح راه‌های برون‌شهری کشور می‌تواند علاوه بر افزایش خدمات رفاهی به مسافران و رانندگان ایمنی سفر را افزایش دهد.
وی با اشاره به احداث مسیر ریلی رشت به آستارا و آستارا ـ آستارا افزود: باید نگاه فنی در این محور و اتصال آن به آستارا در جمهوری آذربایجان بررسی شود چون این شبکه ریلی در ترانزیت و افزایش تراز تجاری بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

موانع و چالش‌های حوزه صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان در مناطق آزاد بررسی شد
گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري