نخستین کارگاه کشوری آزمون ارسنیک در قشم برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49370
ساعت 11:15 شنبه 1 دی 1397
مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم از برگزاری نخستین کارگاه کشوری آموزش روش آزمون و صحه گذاری اندازه گیری ارسنیک معدنی، توسط آزمایشگاه های مرجع غذا و داروی وزارت بهداشت در آزمایشگاه این شرکت، خبر داد.

به گزارش فرینا، شهروز آبراری لزرجانی با اشاره بر برگزاری این کارگاه به صورت مستمر در سایر استان های کشور گفت: قابلیت های آزمایشگاه شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم باعث شد نخستین دوره برگزاری کارگاه مذکور در جزیره قشم صورت گیرد.
لزرجانی افزود: برگزاری این کارگاه دو روزه با هدف کنترل میزان ارسنیک معدنی در انواع غلات و به ویژه برنج، به عنوان پرمصرف ترین محصول کشاورزی در کشور می باشد.
مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم گفت: در کارگاه آموزش روش آزمون و صحه گذاری اندازه گیری ارسنیک معدنی، نمایندگان و کارشناسان فنی آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی 13 دانشگاه کشور شرکت دارند.
به گفته آبراری، در این کارگاه دو روزه، 20 کارشناس شرکت دارند که با نکات فنی روش آزمون و چگونگی صحه گذاری نتایج به دست آمده و همچنین، انواع تفکیک های مرجع برای کنترل آلاینده های فلزی آشنا می شوند.
وی ادامه داد: محسن امینی مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات علمی دانشگاه و بهروز اکبری، دبیر کارگروه تخصصی املاح و عناصر و عضو هیات علمی سازمان غذا و داروی کشور پشتیبانی علمی این کار گاه را برعهده دارند.
مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم از ارسنیک به عنوان یک آلاینده فلزی خطرناک نام برد و افزود: برنج گیاهی است که به لحاظ فیزیولوژیک قابلیت بالایی در جذب این فلز خطرناک از محیط پیرامون خود دارد و مهارت در تشخیص و آزمون این فلز، برای پیشگیری و گسترش بیماری هایی نظیر سرطان، عقب ماندگی های ذهنی و مسمومیت های غذایی در دراز مدت، از اهمیت بالایی برخوردار است.
گفتنی است، نخستین کارگاه کشوری آموزش روش آزمون و صحه گذاری اندازه گیری ارسنیک معدنی در انواع غلات و برنج، در روزهای 27 و 28 آذر ماه با حضور کارشناسانی از 13 دانشگاه کشور در محل آزمایشگاه شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم در حال برگزاری است.

شناسه خبری: 49370

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو