ورود چینی‌‌ها به پروژه راه‌‌آهن چابهار/ دولت راهی جز تعدیل قرارداد پیمانکاران ندارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49308
ساعت 14:54 دوشنبه 26 آذر 1397
مدیرعامل شرکت عمران اریکه با بیان اینکه عملیات اجرایی راه‌‌‌آهن ایرانشهر ـ زاهدان به طول ۳۱۶ کیلومتر با سرمایه‌‌‌گذاری شرکت چینی به زودی آغاز می‌‌‌شود، گفت: دولت برای جلب اعتماد بخش خصوصی راهی جزء تعدیل قرارداد پیمانکاران متناسب با افزایش قیمت ارز ندارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایلنا، امیرحسین صادقی در نشست خبری در حاشیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌‌‌‌‌های عمرانی نیاز به حمایت دولت داریم و جلساتی هم با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربنای حمل و نقل درباره بررسی مشکلات موجود پیمانکاران برگزار کرده‌‌‌ایم، افزود: امروز موضوع تعدیل قراردادها مطرح است و نمی‌‌‌‌‌توان تاثیر نوسان نرخ ارز در قراردادها را نادید گرفت.

صادقی گفت: هر چند مسئولان به طول شفاهی با موضوع تعدیل قراردادها موافقت کردند اما هنوز به اجرا نرسیده است و در این شرایط راهی جز تعدیل قراردادها هم وجود ندارد.

وی با اشاره به پیشنهاد دولت برای ارایه مصالح به پیمانکاران و پوشش بخشی از نرخ تعدیل قراردادها از این طریق افزود: مخالف این پیشنهاد هستیم و هر پیمانکاری باید بتواند مصالح خود را به صورت مستقیم تامین کند و این ایده‌ها در اجرا با مشکل مواجه می‌‌‌‌شود.

صادقی با بیان اینکه به زودی پروژه ریلی میانه – بوستان آباد – تبریز شروع می‌‌‌‌شود،‌ تصریح کرد: پیمانکاران قطعه دو آزادراه تهران – شمال هم انتخاب شده‌‌‌‌اند و این پروژه هم در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت عمران اریکه با اشاره به اهمیت راه‌‌‌آهن چابهار خاطرنشان کرد: در شرایطی که موضوع تحریم درآمدهای نفتی کشور را تحت‌‌‌تاثیر قرار داده است، ترانزیت می‌‌‌‌تواند جایگزین بخشی از این کاهش درآمدهای نفتی شود و برای افزایش ترانزیت نیاز به زیرساخت‌‌‌های حمل و نقل داریم که راه آهن بیشترین توجیه اقتصادی را دارد.

صادقی افزود: از آنجایی که چابهار نقش بسیار مهمی در فعال‌‌‌سازی کریدورهای ترانزیت ایران دارد، نسبت به ساخت راه‌‌‌آهن آن باید با سرعت بیشتری اقدام کرد. در حال حاضر ساخت راه‌‌‌آهن چابهار تا ایرانشهر توسط قرارگاه خاتم‌‌‌الانبیا در حال ساخت است و پیشرفت ۶۰ درصدی دارد اما هنوز ۳۱۶ کیلومتر دوم یعنی ایرانشهر تا زاهدان ساخته نشده است که به زودی عملیات اجرایی این قطعه آغاز خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای این قطعه ریلی از جوینت چینی شرکت هارکان استفاده کرده‌‌‌ایم و قرار است فاینانس ۴۵ میلیون دلاری آن را بپذیرند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري