نشست بررسی برنامه ها و بودجه 98 منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49242
ساعت 08:51 شنبه 24 آذر 1397
نشست تبیین برنامه ها و بودجه سال 1398 منطقه آزاد اروند با حضور مدیر دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، معاونين و مديران سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل و جهت گیری ها و الزامات اصلی برنامه و بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در جمع  معاونین و مدیران تمامی واحدهای سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: تدوين برنامه راهبردی هر منطقه ذيل نقشه راه كلان مناطق و بازتعریف کسب و کارها و صنایع اولویت دار هر منطقه با توجه به شرایط در حال تغییر فضای کسب و کار محیط داخلی و خارجی،  پي ريزي کلیه اقدامات و فعالیت ها در جهت تحقق اهداف کلان و راهبردهای مرتبط مناطق از ضرورتهاي پيش روي مناطق مي باشد و در اين فرايند مشاركت همه مديران و كارشناسان ارشد سازمانها شرط لازم براي توفيق محسوب مي شود.

عبدالرحیمی در ادامه تلاش برای افزایش بهره وری کلیه منابع اعم از انساني، مالي و تكنولوژيكي، صرفه جویی و منطقی کردن هزینه های جاری و تامین مالی مربوطه از محل درآمدهای عملیاتی را در كنار ضرورت تلاش براي افزایش درآمدهای پایدار با در نظر گرفتن مزیت های رقابتی مناطق و اعمال مدیریت مطلوب و تعاملی این مناطق در جهت حداکثر سازی درآمدهای حاصل از سهمیه کالاهای تجاری از مسیر مناطق آزاد به سرزمین اصلی را از الزامات مدنظر در تدوين برنامه مالي و بودجه سازمانها در سال آتي ياد كرد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با تاكيد بر الزام و  تلاش براي بهره گيري از مشارکت با بخش هاي خصوصی و تعاونی ها، واگذاری امور تصدی گری به بخش های مذکور و اولویت بخشی به اقدامات لازم جهت جلب مشارکت جامعه محلی در برنامه های توسعه منطقه اظهار کرد: می توان در تامین مالي پروژ ه های زیرساختی و انتفاعی از ظرفیت های بازارهای پول و سرمایه داخلی و خارجی بهره گرفت .

 عبدالرحیمی از اختصاص ده درصدی در آمدها و منابع داخلي برای برنامه های ارتقا امور فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و زیست محیطی با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و اولويت اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالا در سال آینده خبر داد

وی ادامه داد: در تدوین برنامه و بودجه سال 98 سازمان های مناطق آزاد ملزم به همخوانی پروژه های عمرانی جدید با طرح جامع توسعه مناطقشان  هستند ، همچنین مجازند 5 درصد از هزینه های عمرانی خود را صرف طرح ها و پروژه های صرفا مطالعاتی نمایند.

وی همچنین بر ضوابط مالی ناظر بر بودجه تاکید کرد و از ممنوعيت هرگونه توسعه تشکیلات و بکارگیری نیروی انسانی فراتر از تشکیلات تفضیلی ابلاغی توسط دبیرخانه و همچنین پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان در آن خصوص توسط سازمان ها وشرکت های تابعه آنها در  بودجه سال 98 خبر داد .

مدیر دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد افزود: اگرچه  عمده تمركز فعاليتهاي زيرساختي مناطق بر عمران و آباداني و رفع محروميتهاي منطقه اي ناظر است با اين وجود سازمانها موظفند به منظور زدودن فقر از چهره ی مناطق آزاد یک درصد از محل وصول عوارض ورود و صدور کالا و خدمات این مناطق را پس از واریز به خزانه کل کشور طبق بودجه سنواتی از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای اشتغال محرومان و نیازمندان بومی این مناطق اختصاص دهند .

در ادامه معاونين و مديران سازمان نيز ضمن طرح نقطه نظرات و مشكلات و موانع پيش روي سازمان، نسبت به ارايه برنامه هاي خود در سال آتي پرداختند. براين اساس طي دو روز نشست فشرده پيش نويس برنامه ها و بودجه سال ٩٨ سازمان منطقه آزاد اروند جهت ارائه به شوراي عالي نهايي شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو