22/ حمایت همه جانبه از حوزه بوم گردی در منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49124
ساعت 14:56 پنج‌شنبه 15 آذر 1397
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو از سیاست حمایت همه جانبه برای تقویت حوزه بوم گردی و سرمایه گذاری در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرينا از جزيره قشم، حسین حمزه لو در حاشیه هفدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، اعلام کرد: مهمترین رویداد منطقه آزاد ماکو در سال 97 و در حوزه گردشگری، فعال سازی بوم گردی در این منطقه می باشد.
وی گفت: در نخستین گام از برنامه حمایتی در حوزه بوم گردی با مشارکت بخش خصوصی، تور "ماکو گرام" را با حضور 50 نفر از فعالان اجتماعی و حوزه رسانه ای طی سه روز در پنج روستای هدف گردشگری ماکو برگزار کردیم.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو، این تعداد گردشگر با سفر به نقاط مختلف گردشگری ماکو و تهیه فیلم و عکس از ظرفیت های کم نظیر این منطقه ضمن آشنا شدن با پتانسیل های تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی، انسانی و فرهنگی مردم ماکو، قیلم ظرفیت های این منطقه آزاد را در ایران و چند کشور خارجی به نمایش گذاشتند.
وی یکی از مزیت های تور ماکو گرام را بهره مندی اقتصادی جوامع محلی از این رویداد برشمرد و اظهارامیدواری کرد با معرفی هرچه بیشتر و بهتر ظرفیت های گردشگری بویژه در حوزه بوم گردی منطقه آزاد ماکو بتوانیم سهم اقتصاد صنعت گردشگری جوامع محلی این منطقه را ارتقا دهیم.
حمزه لو اظهار کرد: نشست هفدهم معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در قشم برگزار شد، فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و تجربیات  و ارائه راهکارها براساس نیاز و شرایط موجود کشور بود.
وی همچنین از قشم به عنوان سرزمینی زیبا و دلنواز با مردمانی مهمان نواز که تفسیر واقعی عشق به انسان را به درستی معنا می کند نام برد و از مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم هم به عنوان میزبانان شایسته تقدیر کرد.  
بنا به این گزارش، معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از روز سه شنبه به مدت سه روز هفدهمین نشست خود را با هدف هم افزایی در تصمیم گیری ها و استفاده از ظرفیت های مناطق یکدیگر برای ارتقای سطح گردشگری در منطقه آزاد قشم برگزار کردند.

شناسه خبری: 49124

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو