10/ ضرورت اجرای نظام رتبه بندی در صنعت گردشگری در مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49099
ساعت 19:13 سه شنبه 13 آذر 1397
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نظام رتبه بندی و رعایت استانداردهای تعریف شده مرتبط با نظام گردشگری به منظور بهبود و ارائه خدمات بهتر به گردشگران با مشارکت ذینفعان و جوامع محلی در مناطق آزاد ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم، سیدجواد رضوی در کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی در هفدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران دبیرخانه شورای عالی و مناطق آزاد سراسر کشور از ایجاد ستاد گردشگری در مناطق آزاد خبر داد و افزود: ایجاد ستاد گردشگری در مناطق آزاد برای ساماندهی این حوزه و اجماع سازی برای برنامه ها و سیاست های مرتبط با این بخش کمک می کند.
رضوی به برگزاری برنامه های آموزشی و توانمندسازی جوامع محلی در صنعت گردشگری در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: برنامه ها و فعالیت های حوزه گردشگری در برنامه و بودجه سالانه مناطق آزاد کشور لحاظ می شود. همچنین تدوین برنامه های مربوط به حوزه صنایع دستی با رویکرد صادراتی با شناسایی محصولات فرهنگی، شناسایی تولیدکنندگان، آموزش و توانمندسازی علاقمندان و توسعه بازار از کارکردهای مهم صنایع دستی در کشور است که مورد توجه است.
وی تشکیل اولین کارگروه گردشگری خارجی با حضور فعالان صنعت گردشگری کشور از رویکردهای مهم و جدید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: در راستای حضور فعال مناطق آزاد در کارگروه گردشگری خارجی در این کارگروه مقرر شد هر کدام از مناطق آزاد موضوع بررسی بازار و توسعه گردشگری کشورهای مورد هدف را تهیه و ارائه کنند.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به کاهش فرآیند صدور مجوز اقامتگاه های بوم گردی در مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: کاهش روند صدور مجوز موجب تسهیل در فرآیند ساخت این اقامتگاه ها، بازسازی تبدیل بنا و فرآیند صدور مجوز می شود.
گفتنی است، هفدهمین نشست معاونین و مدیران دبیرخانه شورای عالی و مناطق آزاد سراسر کشور به میزبانی منطقه آزاد قشم از امروز ۱۳ آذر ماه به مدت سه روز با هدف بررسی موضوعات گردشگری و میراث فرهنگی، سلامت و ورزش، فرهنگی و هنری، صنایع دستی و آموزش در سالن مرکز بین المللی رشد قشم در حال برگزاری است.
 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو