400میلیارد ریال طرح اشتغالزا در منطقه آزاد ماکو تصویب شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49074
ساعت 12:26 سه شنبه 13 آذر 1397
معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: 400 میلیارد ریال طرح اشتغالزا در قالب 22 طرح برای منطقه آزاد ماکو و شهرستان های شمال استان تصویب شد.

به گزارش فرینا رضا حسینی در حاشیه نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 2 طرح در حوزه جهادکشاورزی، یک طرح در حوزه ورزش و جوانان و 19 طرح در حوزه صنعت و معدن با مشارکت بانک ها اجرا می شود.
وی افزود: کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری نیز برای شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران تشکیل و برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان ها تصمیم های خوبی گرفته شد.
وی اضافه کرد: در خصوص اشتغالزایی و سرمایه گذاری اختیاراتی به سازمان منطقه آزاد ماکو تفویض شد تا بتوانند مسائل و مشکلات تولید و سرمایه گذاری را به نمایندگی از دولت مشکلات رفع شوند.
حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه همه مدیران و مسوولان استان باید برای رونق و توسعه استان تلاش کنند، افزود: استفاده و جذب منابع ملی برای توسعه منطقه ای از جمله مواردی است که باید پیگیری شود.
شایان ذکر است کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاون استاندار، مدیران کل، روسای بانک ها، فرمانداران شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران و تعدادی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع منطقه برگزار شد. 
در بخش هایی از این جلسه تولیدکنندگان مسائل و مشکلات خود را مطرح و تصمیم هایی در خصوص رفع موانع و مشکلات تولیدی منطقه اتخاد شد.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

شناسه خبری: 49074

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو